למה לעשות SEO ולא PPC או שיווק ברשתות חברתיות
פרמטר | SEO | PPC | שיווק ברשתות חברתיות |
---|---|---|---|
תוצאות לטווח ארוך | תוצאות שמחזיקות לאורך זמן | תוצאות מיידיות, נפסקות עם סיום התשלום | תוצאות תלויות בקמפיינים פעילים |
עלות-תועלת | משתלמת בטווח הארוך | עלות גבוהה לכל קליק | עלות גבוהה לפרסום ממומן שוטף |
אמון ואמינות | תוצאות אורגניות נתפסות כאמינות יותר | נתפסות כפחות אמינות בשל היותן ממומנות | משתנה, אך לרוב נתפסות כפחות אמינות |
תנועה איכותית | משתמשים מחפשים באופן פעיל את המוצר | פחות ממוקדת, תלוי במודעות | משתנה לפי קמפיין, לעיתים פחות ממוקדת |
שיפור חוויית המשתמש | כולל שיפור מהירות, מובייל וניווט | לא משפיע ישירות על חוויית המשתמש | משפיע במעט, תלוי בפלטפורמה |
יתרון תחרותי | נותן יתרון משמעותי, במיוחד אם המתחרים לא משקיעים | ניתן להתחרות אם יש תקציב מתאים | מאפשר יתרון תלוי בפעילות וברלוונטיות |
מדידה ושיפור מתמיד | כלים כמו Google Analytics ו-Search Console | כלים למדידת קליקים והמרות | כלים למדידת מעורבות, קליקים והמרות |
SEO זה נדל"ן שנשאר שלך, PPC זה שכירות
לרוב אני אוהב להשוות SEO לבית קרקע באזור השרון עם חצר גדולה ו6 חדרים, ואת PPC לדירת פנטהוז בתל אביב בשכירות של 20 אלף לחודש, בדירה בתל אביב אתה מרגיש שכבשת את העולם אך ברגע שתפסיק את השכירות או שתתעורר למציאות תבין שזה זמני, הבית קרקע שרכשת ולא שכרת ישאר שלך בבעלותך ובסיום התשלומים תוכל להנות מנכס שישרת אותך למגורים ומחייה או הכנסה.. כך זה עם SEO התוצאות לטווח ארוך, אתרים ב2024 = נכס לכל דבר ועניין.
מדוע SEO חשוב?
אני רוצה לספר לכם על 3 סיבות עיקריות מדוע SEO חשוב לעסק שלכם:
- אנשים משתמשים ב-Google כדי למצוא כל מיני דברים, כולל מוצרים, שירותים וכל מידע מועיל עליהם. זה יוצר ביקוש לחיפוש, שאתרים רבים מתחרים עליו. התוצאה של SEO יעיל היא לעלות על המתחרים כדי לנצל את הביקוש לחיפוש הזה.
- עלות-תועלת: בניגוד לפרסום באינטרנט (PPC), שבו אתה משלם על כל קליק שמוביל לתנועה לאתר שלך, התנועה שמתקבלת באמצעות קידום אורגני (SEO) היא חינמית. בנוסף בניגוד לפרסום ממומן, התוצאות של SEO נשארות לאורך זמן. זה דורש השקעה של זמן ומשאבים, אבל התוצאות משתלמות בטווח הארוך. האתר שלכם ימשיך להביא תנועה גם אחרי שסיימתם לעבוד עליו.
- לידים איכותיים יותר – בשל האופן שבו הם מתנהלים בתהליך החיפוש, כאשר משתמשים מחפשים פתרון או שירות מסוים ומוצאים את האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות, הם לרוב מגיעים עם כוונה ברורה ועניין אמיתי. בניגוד ללידים ממקורות אחרים, כמו פרסום ממומן, לידים אורגניים מגיעים אליך לאחר שביצעו מחקר עצמאי ובחרו באופן טבעי לבקר באתר שלך. זה מעיד על התאמה גבוהה יותר בין הצרכים שלהם לבין מה שהעסק שלך מציע, מה שמוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר וללקוחות שמגיעים עם רמת מעורבות גבוהה יותר.
בסך הכל, יתרונות SEO כוללים תנועה חינמית, בת קיימא ופסיבית לאתר שלך חודש אחר חודש.
לשם המחשה, הבלוג שלנו מייצר כ-572,000 ביקורים בחודש מגוגל. ללא קידום אתרים, נצטרך להוציא יותר מ-0.5 מיליון דולר על מודעות כדי לקבל את התנועה הזו.
איך מנועי החיפוש עובדים?
מנועי חיפוש פועלים בשלושה שלבים פשוטים:
- סריקה: סורקי אינטרנט, הידועים גם כ"עכבישים", עוברים בין דפי אינטרנט באמצעות קישורים כדי להוריד ולהעתיק את התוכן שלהם.
- אינדוקס: המידע שנאסף מדפי האינטרנט נסרק ומתווסף למאגר המידע העצום של מנוע החיפוש, המכונה אינדקס.
- דירוג: כאשר מבצעים חיפוש, האלגוריתם של מנוע החיפוש מדרג את הדפים שנמצאים באינדקס לפי מידת הרלוונטיות שלהם לשאילתה, ומציג את התוצאות בסדר יורד, כך שהדפים הטובים ביותר יופיעו ראשונים בדף תוצאות החיפוש (SERP).
בקצרה, כשאנחנו מחפשים משהו בגוגל או במנוע חיפוש אחר, הוא בודק את כל הדפים שבאינדקס שלו, מדרג אותם לפי החשיבות והרלוונטיות, ומציג לנו את התוצאות המסודרות בצורה הטובה ביותר.
האתגר המרכזי של אנשי SEO מול המנוע חיפוש
האתגר העיקרי עבור אנשי קידום אתרים (SEO) הוא שהאלגוריתם של גוגל, שקובע איך דפי אינטרנט מדורגים בתוצאות החיפוש, הוא סוד שמור היטב. חוץ מקבוצה מצומצמת של אנשים בגוגל, אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם הזה עובד. כתוצאה מכך, תחום ה-SEO מתבסס רבות על ניסוי וטעייה.
גוגל מגנה על האלגוריתם שלה עם מספר פטנטים שמטרתם למנוע מניפולציות של תוצאות החיפוש והעתקת הנוסחה הסודית שלה, שמובילה לעסק של מיליארדי דולרים. עם זאת, גוגל משאירה רמזים דרך דוברים רשמיים ודפים כמו "איך חיפוש עובד" כדי לתת למקדמי אתרים הכוונה.
במטרה לספק את המידע הכי רלוונטי ושימושי, האלגוריתם של גוגל מתחשב בגורמים רבים, כמו מילות החיפוש שלך, הרלוונטיות והשימושיות של הדפים, מומחיות המקורות, המיקום הגיאוגרפי וההגדרות האישיות שלך. המשקל שניתן לכל גורם משתנה בהתאם לאופי השאילתה. למשל, רעננות התוכן משחקת תפקיד חשוב יותר במענה לשאילתות על נושאים חדשותיים מאשר על הגדרות מילון.
גוגל גם אישרה כמה מאותות דירוג חשובים שמשפיעים על התוצאות:
- קישורים נכנסים.
- רלוונטיות (כוונת חיפוש).
- רעננות התוכן.
- HTTPS (אבטחת אתר).
- ידידותיות לנייד.
- מהירות עמוד.
- הימנעות ממודעות ביניים חודרניות.
בנוסף, גוגל מבצעת התאמות אישיות בתוצאות החיפוש על בסיס:
- מיקום גיאוגרפי: הצגת תוצאות רלוונטיות לאזור שבו אתם נמצאים.
- שפה: דירוג תוכן בשפה שאתם מבינים.
- היסטוריית חיפושים: התאמת התוצאות על סמך חיפושים קודמים שביצעתם.
המשמעות היא שכדי להצליח ב-SEO, חשוב להבין את הגורמים האלה ולעבוד באופן עקבי כדי להתאים את האתר שלכם לתנאים המשתנים של האלגוריתם.
איך SEO עובד?
התשובה לשאלה איך SEO מתבצע בתכל'ס, מאוד מאוד פשוטה – עבורי, כמקדם אתרים ומנכ"ל חברת PieDigital, עם 10 שנים שאני מקדם אתרים אני ינסה לפרוס עבורכם את הפרקטיקה בצורה הפשוטה ביותר והבסיסית, במידה ויש לכם שאלות אל תהססו לפנות אליי, בואו נתחיל עם העקרונות המרכזיים לSEO:
עקרונות SEO
קידום אתרים עובד על ידי יצירת תוכן איכותי ורלוונטי עם UX טוב על דברים שאנשים מחפשים, ואז מוכיח לגוגל שהוא ראוי לדירוג.
כדי לבצע קידום אתרים ביעילות, חמשת העקרונות האלה חשובים ביותר:
- מחקר מילות מפתח.
- כוונת חיפוש.
- איכות התוכן.
- קישורים.
- חווית משתמש.
עקרון | תיאור |
---|---|
תוכן איכותי ומקצועי | יצירת תוכן עשיר, מדויק ורלוונטי המספק ערך מוסף לגולשים ומותאם לדרישות מנועי החיפוש. |
כוונת משתמש | הבנת הצרכים והכוונות של הגולשים והתאמת התוכן והמענה באתר בהתאם, כדי לספק את התשובה הטובה ביותר. |
תמהיל קישורים טבעי ומגוון | בניית קישורים חיצוניים ופנימיים בצורה טבעית ומגוונת, תוך שמירה על רלוונטיות ואיכות הקישורים. |
אופטימיזציה במינון נכון | יישום טכניקות SEO בצורה מדודה ומאוזנת, מבלי להגזים בשימוש במילות מפתח או אלמנטים אחרים העלולים להזיק. |
שיפור טכני של האתר | ביצוע אופטימיזציה טכנית של האתר, כולל שיפור מהירות הטעינה, התאמה למובייל, אבטחה ונגישות. |
1. מחקר מילות מפתח
כדי להניע תנועה אורגנית, התוכן שלכם צריך להיווצר במיוחד עבור נושאים שאנשים באמת מחפשים. אחרת, אף אחד לא יוכל למצוא את הדפים שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל (SERPs), ולא תקבלו תנועה אורגנית. יחד עם זאת, הנושאים הטובים ביותר הם אלו שיש להם ערך עסקי עבורכם. אחרת, לא סביר שתמשכו לקוחות פוטנציאליים באמצעות SEO.
הבסיס לקידום אתרים אורגני (SEO) מתחיל במילות המפתח – המילים והביטויים שאותם אנו בוחרים לקדם כתשובה לשאילתות הנשאלות במנועי החיפוש. תחילה, נבצע מחקר מילות מפתח, הכולל זיהוי המילים והביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים כשהם מחפשים מוצרים או שירותים שאתם מציעים.
לכל מקדם אתרים יש את הדרך שלו לבצע את המחקר, ואנחנו מתבססים על מספר כלים שונים, כמו Google Keyword Planners או Ahrefs וגם להסתמך על פיתוח שיטות ייחודיות לדוגמא שיטה ייחודית שאני פיתחתי לבדיקות ידניות וגילוי תוצאות במחקר מעמיק ומקיף בגוגל, באתרים של מתחרים ובסריקת הקוד שלהם, ובדיקה של תוצאות החיפוש עצמן.
תהליך מחקר מילות המפתח כולל הזנת ביטויי "זרע" הקשורים לתעשייה, כמו "עורך דין פלילי", "משפט פלילי", "עו"ד פלילי", "משרד עורכי דין פלילי" עבירות פליליות". לאחר מכן, מצמצמים את הרשימה באמצעות מסננים כמו קושי של מילות מפתח, פוטנציאל תנועה מינימלי ואי הכללה של מילות מפתח שכבר מדרגים עבורן.
לבסוף, בוחרים את מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר שלכם. חשוב לזכור שמחקר מילות המפתח הוא המצפן והבסיס לקידום האתר. אם הוא ייעשה בצורה רשלנית, חודשים של עבודת קידום, כסף רב והזמן שלכם עלולים ללכת לטימיון.
- למידע נוסף קראו: מדריך מקיף לביצוע מחקר מילות מפתח
2. כוונת משתמש
כוונת המשתמש היא הסיבה מאחורי החיפוש. במילים אחרות, מדוע אנשים ביצעו את החיפוש הזה? האם זה היה כדי לקנות משהו, ללמוד משהו, או אולי למצוא אתר מסוים?
אלו הן שאלות שחשוב לענות עליהן לפני שמתחילים ליצור תוכן, מכיוון שגוגל מעריכה את רלוונטיות התוכן על סמך עד כמה הדף משרת את כוונת המשתמש. תוכן שאינו רלוונטי לא יגיע רחוק.
לדוגמה, כלים אינטראקטיביים שולטים בעמוד הראשון עבור "ימים בין תאריכים", בעוד שסרטונים שולטים עבור "אקסל למתחילים".
זוהי אינדיקציה ברורה של מה שהמשתמשים מחפשים וסוג התוכן הטוב ביותר ליצור עבור כל מילת מפתח.
הסיבה לכך שגוגל מציגה את התוצאות שהמשתמשים רוצים לראות היא שהיא מפרשת את המניע מאחורי השאילתה. כוונת המשתמש לא תמיד ברורה וחד-משמעית; במקרים מסוימים, היא יכולה להיות מורכבת או מבלבלת. כדי להקל על העבודה, מקדמי אתרים מסווגים בדרך כלל את הסיבות האפשריות מאחורי החיפושים לארבע קטגוריות:
- מידע: המחפשים מחפשים מידע, לדוגמה, "מי המציא את העכבר".
- ניווט: הכוונה היא למצוא אתר אינטרנט ספציפי, לדוגמה, "כניסה לפייסבוק".
- חקירה מסחרית: המחפשים רוצים לקנות מוצר מסוים אבל צריכים לבצע מחקר נוסף, לדוגמה, "ביקורת ahrefs".
- רכישה: מצב קנייה טהור, לדוגמה, "קנה אייפון 15".
איך עושים אופטימיזציה לכוונת המשתמש? עיינו בדפים שמדורגים בראש ושאלו את עצמכם שאלות כדי לזהות את "3 ה-C's של כוונת המשתמש":
- סוג תוכן: האם רוב התוצאות הן פוסטים בבלוג, דפי מוצר, דפי קטגוריות, דפי נחיתה או משהו אחר?
- פורמט תוכן: האם גוגל מדרגת בעיקר מדריכי אופן-ביצוע, מאמרים בסגנון רשימה, מדריכים, השוואות, מאמרי דעה או משהו אחר לגמרי?
- זווית תוכן: האם יש נושא משותף או נקודת מכירה ייחודית בכל הדפים המדורגים בראש? אם כן, זה מספק תובנות לגבי מה שחשוב למחפשים.
3. איכות התוכן
גוגל מדרגת דפים ולא אתרים שלמים, ובמהלך השנים פיתחה קווים מנחים וגורמי דירוג כדי לבדוק דפים ולאתר סימני איכות. בקצרה, ישנם שלושה דברים שמסייעים להדגמת איכות התוכן בעיני גוגל:
- תוכן מותאם: אופטימיזציה של התוכן נוגעת למידע שאתם מספקים בכל דף. כדי להתעלות על המתחרים, התוכן שלכם צריך להיות:
- מועיל: להציע תשובות רלוונטיות ויסודיות ולספק למחפשים את מה שהם מצפים לקבל.
- קל לעיכול: להשתמש בשפה פשוטה ובמשפטים לא מסובכים כדי לשפר את הקריאה. תמונות יכולות לעזור להפוך את התוכן למובנה יותר.
- מובנה היטב: לעקוב אחר מבנה לוגי ולהשתמש בכותרות כדי להפריד בין חלקים שונים.
- ייחודי: להציע משהו חדש ומעניין בתוצאות החיפוש, כמו מחקר מקורי.
- טרי: במיוחד בשאילתות חיפוש הדורשות מידע עדכני.
בנוסף, כדאי לעקוב אחרי שיטות מומלצות לקידום אתרים בעמוד, כמו שימוש בתגי כותרת, טקסט חלופי לתמונות וסימון סכימה, כדי לעזור לגוגל להבין טוב יותר את התוכן שלכם.
- E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכותיות, אמינות): גוגל משתמשת ב-E-E-A-T כדי להעריך את איכות הדפים שלכם, במיוחד בנושאים שקשורים לבריאות, פיננסים ובטיחות (YMYL – "הכסף שלך או החיים שלך"). גוגל בוחנת:
- ניסיון: התנסות ממקור ראשון עם הנושא.
- מומחיות: כישורים והשכלה של יוצר התוכן.
- סמכותיות: המוניטין של יוצר התוכן או האתר כמקור ראשוני לנושא.
- אמינות: לגיטימיות, שקיפות ודיוק של האתר והתוכן.
הדרך המשפיעה ביותר לשיפור E-E-A-T היא באמצעות קישורים נכנסים איכותיים מאתרים אחרים.
- קישורים נכנסים: קישורים איכותיים מאתרים אחרים מהווים אחד מגורמי הדירוג החזקים ביותר ומשפרים את האמינות והסמכותיות של האתר בעיני גוגל.
4. קישורים נכנסים
קישורים נכנסים (או קישורים נכנסים, קישורים נכנסים) הם קישורים מדף באתר אחד לאחר.
קישורים נכנסים פועלים כהצבעות. באופן כללי, דפים עם יותר הצבעות נוטים לדרג גבוה יותר.
איך אנחנו יודעים זאת? בדקנו 564 תוצאות חיפוש של ביטויים עם תחרות בינונית וגבוהה, האתר בעמוד הראשונים מקבלים את הכמות קישורים הגבוהה ביותר מכלל האתרים שמתחרים בתוצאות החיפוש.
אז עכשיו שהבנו מהם קישורים, ועל החשיבות שלהם איך נקבל קישורים נוספים? תהליך זה נקרא בניית קישורים.
בסך הכל, יש 4 דרכים מרכזיות לבניית קישורים, וכדאי להשתמש בכולן:
- הרוויחו קישורים נכנסים על ידי יצירת תוכן משכנע עם נכסים שנועדו למשוך קישורים, כגון מחקרים מקוריים, משאבים בחינם, אינפוגרפיקה או תצוגה ייחודית על נושא מסוים.
- צרו קישורים נכנסים על ידי הוספתם ידנית לספריות ודפי משאבים פופולריים .
- בנו קישורים נכנסים על ידי פנייה לאנשים שיכולים לכלול קישורים לדפים שלכם באתר האינטרנט שלהם.
- קניית קישורים – קניית קישורים היא תהליך שבו רוכשים קישורים נכנסים מאתרים אחרים. התהליך יכול לכלול תשלום ישיר לבעלי אתרים עבור קישור לדף שלכם, או השתתפות בתוכניות החלפת קישורים בתשלום. חשוב לציין שקניית קישורים נחשבת לפרקטיקה לא מומלצת על ידי גוגל, והיא עלולה להוביל לעונשים במידה והם מתגלים.
בניית קישורים היא חלק מרכזי בתעשיית ה-SEO. למעשה, רבים מאנשי קידום אתרים וסוכנויות מתמחים בכך בלבד. כדי לתת לכם מושג איך זה עובד, הנה סקירה מהירה של כמה טכניקות פופולריות לבניית קישורים נכנסים.
5. חווית משתמש
גוגל מעריכה את חוויית המשתמש (UX) של כל דף על ידי בדיקת קבוצה של אותות חווית דף. הנה האותות שהם מציינים בגלוי:
- ציוני חיוני ליבה טובים (CWV)
- אבטחה: האם הדף מתחבר באמצעות HTTPS.
- ידידותיות לנייד: גוגל משתמשת בגרסה הניידת של הדפים שלכם לצורך יצירת אינדקס ודירוג.
- הימנעות ממודעות ביניים ודיאלוגים חודרניים.
כדי לשמור על הדברים פשוטים וקצרים, לא נעמיק בכל אחד מהאותות האלה כאן. מספיק להבין שגוגל רוצה להציג עמודים ידידותיים לנייד, שנטענים במהירות סבירה, עם ממשק יציב וללא חלונות קופצים גדולים שמכסים את התוכן (אלא אם כן זה נדרש מבחינה משפטית). כמו כן, חשוב להגדיר תעודת SSL או TSL (שניתן לקבל בחינם).
כל האלמנטים האלה הם כמעט סטנדרט בעיצוב אתרים בימינו. גוגל לא דורשת שהאתר שלכם יהיה בעיצוב ויזואלי חדיש או שיהיה האתר המהיר ביותר באינטרנט. ואם נתבונן בנתון הזה מ-Adobe, ההשקעה בחוויית המשתמש אכן הגיונית:
כמעט 8 מתוך 10 גולשים יפסיקו להשתמש בתוכן שאינו מוצג היטב במכשיר שלהם.
מי מספק שירותי SEO?
- חברות קידום אתרים: חברות קידום אתרים מתמחות במתן שירותי SEO מקיפים. הן מציעות צוותים של מומחים בתחומים שונים כמו מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה לאתר, יצירת תוכן ובניית קישורים. חברות אלו מתאימות במיוחד לעסקים שמחפשים פתרון כולל ומקצועי לכל צרכי ה-SEO שלהם.
- פרילנסרים: פרילנסרים מציעים שירותי SEO באופן עצמאי. הם עשויים להיות מומחים בתחום מסוים של SEO או להציע שירותים מקיפים. היתרון בעבודה עם פרילנסר הוא גמישות ועלויות נמוכות יחסית, אך יש לבדוק היטב את הניסיון והמוניטין שלהם.
- חברות שיווק דיגיטלי: חברות שיווק דיגיטלי מציעות מגוון רחב של שירותים כולל SEO, PPC, שיווק ברשתות חברתיות, יצירת תוכן ועוד. היתרון בעבודה עם חברת שיווק דיגיטלי הוא היכולת לקבל פתרון מקיף לכל צורכי השיווק הדיגיטלי שלכם במקום אחד.
- יועצי קידום אתרים: יועצי SEO הם מומחים שמספקים ייעוץ והדרכה לארגונים ולעסקים. הם עשויים לעזור בבניית אסטרטגיה, להמליץ על שיפורים ולספק הכשרה לצוות הפנימי שלכם. זה מתאים לעסקים שיש להם צוות פנימי ומחפשים הדרכה מקצועית.
כמה עולה SEO?
מחיר קידום אתרים SEO משתנה בהתאם למספר גורמים, כגון גודל האתר, התחרות בתחום, היקף העבודה הנדרשת, והאסטרטגיה שנבחרה. באופן כללי, העלויות נעות בין 2,500 ש"ח ל-7,500 ש"ח לחודש, אך במקרים מסוימים, במיוחד בתחומים תחרותיים במיוחד, העלות יכולה להיות גבוהה יותר.
העלות כוללת בדרך כלל מגוון רחב של שירותים, כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של האתר, יצירת תוכן, בניית קישורים, ומעקב אחר הביצועים. חשוב לציין שקידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך, ולכן חשוב להגדיר יעדים ברורים ולבחור בספק שירות שמבין את הצרכים שלכם ויכול להביא תוצאות לאורך זמן.
מהם סוגי SEO?
ישנם 3 סוגים עיקריים של SEO:
- אופטימיזציה באתר (On-Page SEO) מתמקד בגורמי דירוג המתרחשים בתוך הדף, כגון התאמה לכוונת המשתמש ושיפור איכות התוכן.
- SEO מחוץ לדף (Off-Page SEO) מתמקד בגורמי דירוג המתרחשים מחוץ לדף, כגון בניית קישורים נכנסים ואופטימיזציה של פרופיל העסק בגוגל.
- קידום אתרים טכני (Technical SEO) הוא תהליך של אופטימיזציה של האתר כדי לעזור למנועי החיפוש למצוא, לסרוק, להבין ולהוסיף את הדפים שלכם לאינדקס.
איך אני יכול ללמוד SEO?
ישנם משאבים רבים וטובים שתוכלו למצוא באינטרנט, וחלק ניכר מהם בחינם. תוכלו להתחיל עם המדריך שלנו בנושא SEO למתחילים או לקחת קורסים בחינם באקדמיה של Ahrefs, Yoast.
טיפ אישי: כמקדם אתרים עם 10 שנות ניסיון, אני תמיד שומר על צניעות ומבין שתמיד יש מה ללמוד. אני רואה את עצמי כסטודנט תמידי, עם רצון להמשיך ללמוד ולהתפתח בתחום. ישנם המון מקורות מצוינים באינטרנט ללמידה, אבל שום דבר לא משתווה לניסיון המעשי בשטח. לכן, ההמלצה שלי היא להתחיל לעבוד בחברת קידום אתרים ולראות בזה לא רק עבודה, אלא גם תהליך למידה.
כשזה מגיע ללימודים תיאורטיים, בין אם מדובר בקורסים אונליין או קורסים פרונטליים (שהם לרוב יקרים ולא תמיד משתלמים), חשוב לזכור שאין תחליף לעשייה בפועל. הלמידה המשמעותית ביותר מגיעה מהתנסות אמיתית בשטח, ולכן חשוב לשלב את הלימודים התיאורטיים בעבודה מעשית, בה תוכלו ליישם את מה שלמדתם ולהתפתח כמקדמי אתרים מקצועיים.
האם אני יכול לעשות SEO בעצמי?
אתם בהחלט יכולים לנסות לעשות SEO בעצמכם, ויש סיכוי שתראו קצת עליות בתוצאות בטווח הקצר. עם זאת, חשוב להבין שקידום אתרים הוא תחום מורכב מאוד, שמתבסס על ידע וניסיון מעשי לאורך זמן. האתגרים בתחום הם רבים: החל מבחירת מילות מפתח מתאימות ועד להתמודדות עם תחרות גבוהה בשוק. כשמבצעים את התהליך לבד, ללא הידע והניסיון הנדרשים, יש סיכוי שהתוצאות יהיו לא יציבות ולא משמעותיות בטווח הארוך.
מקדם אתרים מקצועי מביא איתו את הניסיון הדרוש לאתר מילות מפתח רבות לקידום, ויודע איך לקדם את האתר בצורה רחבה ומדויקת על פני כמות גבוהה של מילות מפתח. הוא גם יודע איך להתמודד עם תחומים תחרותיים ולייצב את התוצאות לאורך זמן. בסופו של דבר, קידום מקצועי יוביל להישגים משמעותיים ויציבים יותר עבור העסק שלכם, ויאפשר לכם להתמקד במה שאתם עושים הכי טוב – לנהל את העסק שלכם.
כמה זמן לוקח לראות תוצאות ב-SEO?
קידום אתרים הוא בדרך כלל תהליך ארוך.שאלנו מאות קולגות שלנו בתחום ורובם השיבו שלוקח בדרך כלל בין 4-6 חודשים לראות תוצאות – ביטויי זנב ארוך מתקדמים, אך בשביל ביטויים תחרותיים יותר יכול לקחת עד שנה +, הרבה תלוי בנקודת הפתיחה.