מחירון קידום אתרים
סוג חבילה | תיאור החבילה | מחיר (₪) |
---|---|---|
קידום אתרים בנישה עם תחרות נמוכה | חבילה בסיסית: 2 קישורים, 2 מאמרים, אופטימיזציה ודוח חודשי | 2,500 ש"ח – 3,000 ש"ח |
קידום אתרים בנישה עם תחרות בינונית | חבילה מקיפה: 3 קישורים, 3-4 מאמרים, אופטימיזציה ודוח חודשי | 3,000 ש"ח – 4,500 ש"ח |
קידום אתרים בנישה עם תחרות גבוהה | חבילה מתקדמת: 4-5 קישורים, 5-6 מאמרים, אופטימיזציה ודוח חודשי מתקדם (כולל דרילדאון לנתונים ותובנות) | 4,500 ש"ח – 9,000 ש"ח |
קידום אתרים בארה"ב או בחו"ל (אנגליה, אוסטרליה) | חבילה מתקדמת: 4-5 קישורים, 5-6 מאמרים, אופטימיזציה ודוח חודשי מתקדם (כולל דרילדאון לנתונים ותובנות) | 1,500 דולר – 5,000 דולר |
נציין שהעלות (₪) משתנה בהתאם לכמות הזמן, המשאבים ואנשי הצוות שעובדים על קידום האתר שלכם. ככל שהאתר מצריך יותר משאבים, כך המחיר עבור הקידום שלו יהיה גבוה יותר.
כמה עולה קידום אתרים לעסקים בממוצע?
רוב העסקים שמשלמים ריטיינר חודשי עבור קידום אתרים ישלמו בין 2500 ש"ח ל- 5,500 ש"ח לחודש. עבור אלה המשלמים לפי שעה, 350 ש"ח עד 550 ש"ח הוא התעריף השעתי הפופולרי ביותר. עבור פרויקטי קידום אתרים חד-פעמיים, הנפוץ ביותר הוא 3,500 ש"ח עד 20,000 ש"ח לפרויקט.
איך אנחנו יודעים? סקרנו 100+ מכרים בתעשייה. הנה עוד כמה נקודות חשובות:
- חברות קידום אתרים גובות בדר"כ יותר מפרילנסרים, מקדמים עצמאיים (עוסק מורשה\פטור) עם מעט פרויקטים.
- 92.2% מספקי שירות קידום האתרים גובות בריטיינר חודשי עבור השירות.
- 89.5% מאנשי ה-SEO מציעים רק מודל תמחור אחד (כלומר, לפי שעה, ריטיינר או לכל פרויקט).
- תשלום של 3,000 ש"ח לחודש, זה הממוצע תשלומים של רוב העסקים והטווח הממוצע.
יש קשר ישיר בין הניסיון של המקדמים (חברות) לתעריפים שהם גובים. (מפתיע, נכון?), זאת אומרת שמקדם בעל ניסיון רב ו"קילומטראז'" יגבה יותר.
תמחור קידום אתרים נקבע לפי:
התמחור של קידום אתרים משתנה בהתאם למספר גורמים מרכזיים. הבנה של הגורמים הללו תסייע לכם להבין כיצד נקבעת העלות ומה כוללת העבודה שמבוצעת. הנה הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על תמחור קידום אתרים:
תחרות הנישה:
- נמוכה: בנישות עם תחרות נמוכה, קל יותר לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. המחיר בדרך כלל נמוך יותר.
- בינונית: בנישות עם תחרות בינונית, התחרות גוברת ודרושים יותר מאמצים ומשאבים כדי להשיג תוצאות טובות.
- גבוהה: בנישות עם תחרות גבוהה, התחרות קשה במיוחד ויש צורך בעבודה אינטנסיבית יותר, מה שמשפיע על העלות.
היקף העבודה:
- חבילה בסיסית: כוללת מספר מוגבל של קישורים ומאמרים, אופטימיזציה ודוח חודשי. מתאימה לנישות עם תחרות נמוכה.
- חבילה מקיפה: כוללת יותר קישורים ומאמרים, אופטימיזציה מעמיקה ודוח חודשי מפורט. מתאימה לנישות עם תחרות בינונית.
- חבילה מתקדמת: כוללת מספר רב של קישורים ומאמרים, אופטימיזציה מקיפה ודוח חודשי מתקדם עם ניתוח נתונים ותובנות. מתאימה לנישות עם תחרות גבוהה ולשוק הבינלאומי.
מיקום גיאוגרפי:
- קידום אתרים בישראל: המחירים משתנים בהתאם לתחרות ולדרישות הנישה המקומית.
- קידום אתרים בחו"ל: קידום אתרים בארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ושווקים בינלאומיים נוספים דורש משאבים נוספים והתאמה לשוק המקומי, ולכן העלויות גבוהות יותר.
איכות השירות והניסיון:
- הניסיון והמוניטין של חברת הקידום משפיעים על התמחור. חברות עם ניסיון עשיר ומומחיות מוכחת מציעות שירותים באיכות גבוהה יותר, ומחיריהן בהתאם.
מחיר קידום אתרים זול = הזול הוא היקר!
כאשר אתם בוחנים מחירים לשירותי קידום אתרים, חשוב לזכור שלפעמים הזול יכול להתברר כיקר. בחירת מקדם אתרים במחירים זולים עלולה להיראות כהזדמנות חסכונית, אך חשוב להיזהר ולהבין את הסיכונים הכרוכים בכך.
הנה כמה סיבות מדוע יש להיזהר ממקדמי אתרים זולים ומחברות תחזוקה, או שיווק שמציעות שירותי קידום אתרים כמוצר נוסף במדף:
- חוסר מקצועיות וניסיון: מקדמים זולים רבים חסרים את הידע והניסיון הנדרשים. הם עשויים לגרום לנזקים משמעותיים לאתר שלכם, כולל ירידה בדירוגים או עונשים מגוגל.
- שיטות קידום פסולות: מקדמים זולים עלולים להשתמש בשיטות קידום פסולות (Black Hat SEO) כדי להשיג תוצאות מהירות. שיטות אלו מזוהות על ידי גוגל ומובילות לעונשים חמורים.
- חברות לא מקצועיות: ישנן חברות שמציעות קידום אתרים כחלק ממגוון שירותים נוספים, אך אינן מתמחות בתחום. התוצאה היא עבודה לא מקצועית ולא יעילה.
- נזק לטווח הארוך: עבודה עם מקדם לא מקצועי יכולה לגרום לנזקים שמחייבים תיקון יקר וממושך.
שורה תחתונה, בחירה במקדם אתרים זול עלולה לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך. מומלץ לבחור במקדם אתרים מקצועי ומנוסה, שיבטיח קידום אתרים איכותי, בטוח ויעיל.
שיטות תמחור שונות של קידום אתרים
1. תשלום פר חודש (ריטיינר) בשירותי קידום אתרים – הפופלרי ביותר
מודל תשלום פר חודש, או ריטיינר, הוא שיטה נפוצה לתמחור שירותי קידום אתרים (SEO). בשיטה זו, אתם משלמים סכום קבוע בכל חודש עבור שירותי הקידום, והחברה מתחייבת לספק את השירותים הנדרשים במהלך התקופה.
יתרונות:
- תקציב מוגדר: קל יותר לתכנן את התקציב החודשי שלכם מכיוון שאתם יודעים מראש כמה תשלמו.
- שירות מתמשך: החברה מספקת שירות קידום אתרים מתמשך ומעקב קבוע אחרי ביצועי האתר, מה שמבטיח שיפור מתמיד בתוצאות.
- גישה לצוות מומחים: תשלום חודשי מעניק לכם גישה לצוות של מומחי SEO שידאגו לצרכים שלכם באופן קבוע.
היתרון המרכזי:
התמקדות בעבודה – מכוונים למטרה: אתם לא רוצים להתעסק בכספים בתהליך של קידום אתרים, הדבר ה-1 שתרצו שהמקדם שלכם יחשוב עליו וידאג לו זה האתר שלכם ותהליך הקידום, לכן ריטיינר מבטיח שאת השיח על הכספים תשאירו בתחילת הדרך ואת המרתון תרוצו ממוקדים למטרות שהצבתם עם כמה שפחות היסחי דעת.
מחיר קידום אתרים לפי מודל ריטיינר נע בטווח של בין 2500 ש"ח ל-9000 ש"ח פר חודש.
חסרונות:
- התחייבות חודשית: תשלום חודשי מצריך התחייבות לתקופה מסוימת, מה שיכול להיות מגביל אם תרצו לשנות ספק שירות.
2. תשלום שעתי לקידום אתרים
אומנם לא רבות חברות קידום האתרים המציעות את שירותיהן לפי מודל תמחור לפי שעה. בשיטה זו, התשלום מבוסס על מספר השעות שהושקעו בפרויקט, ולא ניתן לדעת מראש את העלות הכוללת של השירות (SEO), אלא רק לאחר סיום הפרויקט.
אם אתם חוששים מעלויות גבוהות עקב פרויקטים ארוכים, כדאי לשקול שכירת שירותי ייעוץ לקידום אתרים (SEO) בלבד. כך תוכלו לקבל הכוונה מקצועית, ולבצע את הקידום בעצמכם בדרכים אחרות, תוך שמירה על תקציב מוגדר והוצאות נמוכות יותר.
מחיר קידום אתרים לפי שעה נע בטווח של בין 250 ש"ח ל-600 ש"ח פר שעת עבודה.
3. תשלום פר פרויקט – ספרינט SEO
ספרינט SEO הוא שירות חדשני שמתפתח במהירות בשוק הקידום האורגני ושונה לחלוטין מהשיטה הקלאסית של קידום אתרים. אם נשווה זאת לספורט, ספרינט SEO הוא כמו ריצה למרחק קצר (ספרינט), בעוד השיטה הקלאסית דומה לריצת מרתון.
מה זה ספרינט SEO?
בספרינט SEO, מבוצע בליץ של עבודה מאסיבית הנפרסת בדרך כלל לשישה חודשי עבודה רגילים של SEO ונדחסת לשבוע עבודה אינטנסיבית. במקום פיזור המאמצים על פני חודשים רבים, כל הפעולות החשובות והקריטיות מבוצעות בפרק זמן קצר מאוד, מה שמאפשר לראות תוצאות מהירות יותר.
יתרונות וחסרונות:
1. תוצאות מהירות – לא תמיד מתאים לכל פרויקט לבצע את הסרפינט, האבחנה חייבת להעשות על ידי בדיקה מקיפה של האתר המיועד וירידה לעומקם של פרטים ב99% מהמקרים בהם החלטנו שנכון לבצע ספרינט הצלחנו להביא תוצאות מהירות ללקוחות שלנו, חשוב לציין שיש מקרים שסירבנו לקחת עבודת ספרינט לאחר בדיקת אתר הלקוח מפאת אי התאמה.
2. תשלום חד פעמי פר פרויקט ללא ריטיינר אך תשלום גבוהה, יש לקוחות רבים שמעדיפים לשלם בפעם אחת ולא "לקשור" את עצמם לתשלומים חוזרים, אך לדבר הזה יש גם חסרון שלאחר סיום הספרינט, הלקוח ממשיך עם האתר לבד ללא ליווי של SEO מקצועי – קידום מקצועי מתמשך יבטיח לך תוצאות יציבות ועלייה ממשיכה. בעקבות זה שנדחס נפח עבודה גבוהה לתקופה קצרצרה יחסית העלות בהתאם, ולעיתים נדרש מספר אנשי צוות לבצע את העבודה במקביל.
מחירון ספרינט SEO
חבילה | מספר קישורים | מספר מאמרים | מחיר (₪) |
---|---|---|---|
בסיסית | 10 קישורים | 30 מאמרים | 2,500 – 5,500 |
מתקדמת | 15 קישורים | 40 מאמרים | 3,500 – 7,500 |
מקצועית | 25 קישורים | 50 מאמרים | 4,500 – 9,500 |
פרימיום | 35 קישורים | 60 מאמרים | 5,500 – 12,500 |