קידום אתרי מלונות

קידום אתרים למלונות הוא תהליך קריטי להבטחת נראות ותנועה לאתר האינטרנט של המלון שלכם. בעידן הדיגיטלי של היום, שבו מרבית הלקוחות מחפשים ומשווים מלונות אונליין, חשוב לדעת איך למשוך את תשומת הלב של הגולשים ולהמיר אותם לאורחים בפועל. במאמר זה נעמיק בקידום אתרי מלונות, נבחן את הטכניקות המובילות ונספק הנחיות לקידום אתרים יעיל.

המלונות מתמודדים עם תחרות עזה בעולם הדיגיטלי. ככל שהאינטרנט הופך למקום המרכזי שבו מתבצעות הזמנות מלונות, כך עולה הצורך באסטרטגיות קידום אתרים חכמות ויעילות. כאן נכנסות לתמונה טכניקות קידום אתרים (SEO) ושיווק דיגיטלי שמטרתן להגדיל את התנועה לאתר המלון ולשפר את שיעורי ההמרה.

SEO לאתרי מלונות: אסטרטגיית שיווק אונליין להגדלת מספר המבקרים באתר ובמלון

SEO לאתרי מלונות הוא אסטרטגיית שיווק מקוונת שמטרתה להגדיל את כמות המבקרים באתר המלון שלך דרך תוצאות חיפוש אורגניות. SEO, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, משמשת להגברת הנראות של אתר המלון בדפי תוצאות החיפוש (SERPs).

מה זה SEO לאתרי מלונות?

SEO לאתרי מלונות משלב מספר טקטיקות ושיטות שמטרתן להגביר את הנראות של האתר במנועי החיפוש. בין הטכניקות נכללים:

  1. מחקר מילות מפתח: זיהוי המילים והביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים כאשר הם מחפשים מלונות באיזור שלך.
  2. אופטימיזציה באתר: שיפור התוכן והמבנה של האתר שלך כדי להפוך אותו לידידותי יותר למנועי החיפוש ולמשתמשים.
  3. בניית קישורים נכנסים: קבלת קישורים מאתרים איכותיים שמגבירים את סמכות האתר שלך בעיני מנועי החיפוש.
  4. תוכן איכותי: יצירת תוכן רלוונטי ומועיל שמושך את הלקוחות הפוטנציאליים וגורם להם להישאר באתר ולבצע הזמנה.

למה חשוב להשקיע ב-SEO עבור אתר המלון שלך?

פוטנציאל שוק אדיר

השקעה ב-SEO לאתר המלון שלך יכולה להביא לתוצאות מרשימות ולהגברת התפוסה במלון. נתונים מראים כי מעל 60% מהתיירים מתחילים את החיפוש שלהם אחר מלון במנועי החיפוש, והנוכחות האורגנית באותם מנועים יכולה להוביל לעלייה משמעותית בכמות ההזמנות הישירות דרך האתר.

חיסכון בעלויות שיווק

בעוד ששיווק ממומן (PPC) יכול להיות יקר ולדרוש תקציב מתמשך, SEO מציע תועלת ארוכת טווח בעלות נמוכה יותר. לאחר שהאתר שלך מדורג גבוה במנועי החיפוש, הוא ממשיך למשוך תנועה אורגנית ללא עלות פר קליק.

בניית אמון ואמינות

אתרים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש נחשבים לאמינים יותר בעיני המשתמשים. על ידי השקעה ב-SEO, אתה לא רק מגדיל את כמות המבקרים באתר שלך, אלא גם בונה אמון בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.

איך לעשות SEO לאתרי מלונות

אסטרטגיית SEO למלונות היא ייחודית ויכולה להיות שונה משמעותית מהטקטיקות המשמשות עסקים אחרים. הנה מדריך מקצועי לביצוע SEO עבור מלונות, שמטרתו להגדיל את כמות ההזמנות והטראפיק לאתר.

אסטרטגיית SEO למלונות

אסטרטגיה מבוצעת היטב תגרום לכך שכאשר אנשים מחפשים מילות מפתח או ביטויים מסוימים, המלון שלך יופיע באחד מהתוצאות הראשונות והכי רלוונטיות עבור השאילתה שלהם. זה יגדיל את הסיכוי שהמשתמש יקליק על האתר שלך ויזמין חדר.

מחקר מילות מפתח ו-SEO למלונות

כדי להתחיל לשפר את ה-SEO שלך, חשוב להתמקד במילות מפתח ולפתח אסטרטגיה מבוססת מחקר מילות מפתח מדוייק ומעמיק. זהו צעד ראשון חשוב שישפיע רבות על התוכן שתשים באתר שלך.

מהן מילות מפתח ולמה הן חשובות?

מילות מפתח הן המילים והביטויים שאנשים משתמשים בהם במנועי החיפוש, והן מכתיבות מה תכוון אליו ותבנה סביבו את התוכן שלך. לדוגמה, אתה יודע שאורחים מחפשים חוויות נהדרות, לכן תוכל לכתוב בלוג באתר שלך על "מלונות עם השירותים הכי טובים ב…".

יש מגוון רחב של מילות מפתח שיתאימו למלון ולמיקום שלך, ולכן חשוב להתאים את מילות המפתח לכוונת המשתמש.

סוגי כוונות משתמש

מומחי SEO מובילים מזהים ארבעה סוגים של כוונת משתמש:

  1. כוונת מידע (Informational)
    • משתמשים שמחפשים מידע כללי וייתכן שזו תחילת החיפוש שלהם. לדוגמה, "דברים לעשות בפריז".
  2. כוונת מסחר (Commercial)
    • משתמשים שבודקים לעומק לפני שהם מקבלים החלטה סופית. לדוגמה, "מסעדות מדורגות גבוה בפריז".
  3. כוונת טרנזקציה (Transactional)
    • משתמשים שיודעים מה הם רוצים ומוכנים לקנות. לדוגמה, "חדר זוגי במלון בפריז".
  4. כוונת ניווט (Navigational)
    • משתמשים שמחפשים חלק מסוים באתר וקל להם יותר להגיע אליו דרך חיפוש בגוגל. לדוגמה, "מדיניות ביטולים של [שם המלון]".

מילות מפתח כלליות לעומת מילות מפתח זנב ארוך

באופן כללי, ישנם שני סוגים של מילות מפתח: כלליות וזנב ארוך. חיפוש כללי עשוי להיות "מלון בתל אביב", בעוד שחיפוש זנב ארוך יהיה יותר ספציפי, כמו "מלון עסקים בתל אביב".

גוגל הופכת חכמה יותר ומבינה את כוונת המשתמש טוב יותר, ולכן מילות מפתח זנב ארוך פחות חשובות ומילות מפתח בינוניות תופסות את מקומן.

מציאת מילות מפתח ל-SEO של מלונות

כדי לפתח אסטרטגיית מילות מפתח עבור SEO של המלון שלך, התמקד בתכונות והמאפיינים המרכזיים של המלון, כמו:

  • ביטויים שהמטיילים משתמשים בהם כדי לתאר את המלון שלך
  • למה אנשים נוסעים למיקום שלך?
  • מה הם מחפשים לעשות?
  • מה הם יאהבו בנכס שלך?
  • אילו שירותים נוספים מציע המלון שלך, כמו חתונות, כנסים ואירועים?

כשאתה מתחיל לזהות ביטויים ומילות מפתח שתרצה לכוון אליהם, מומלץ לאמת אותם באמצעות כלי מחקר מילות מפתח.

כלי מחקר מילות מפתח יתנו לך תובנות לגבי מספר החיפושים החודשי הממוצע עבור כל מילת מפתח.

אם אתה רואה 0 חיפושים בחודש, זה לא אומר שאנשים לא מתעניינים בנושא הזה. ייתכן שפשוט אתה משתמש במילים שונות ממה שהם משתמשים בהם – אז המשך לחפש!

לדוגמה, לפי Ahrefs, "new york pizza" מחפשים 291,000 פעמים בכל חודש.

לאחר שיש לך רשימה של מילות מפתח רלוונטיות, יש לחלק אותן למילות מפתח ראשיות ומשניות.

מילות מפתח ראשיות

מילת מפתח ראשית היא הנושא המרכזי או המונח שתרצה שדף מסוים ידורג עבורו. אלה בדרך כלל מילות מפתח תחרותיות יותר. עם זאת, אם המלון שלך ידידותי לחיות מחמד, תרצה לוודא שיש לך תוכן באתר שמדבר על כך.

דוגמאות למילות מפתח ראשיות:

  • מלונות
  • מלון קרוב אלי
  • מלונות בתל אביב

מילות מפתח משניות או קשורות

אלה מילות מפתח שמפורטות יותר אך עדיין קשורות למילות המפתח הראשיות שלך. לעיתים קרובות, אלה מילות מפתח שמשקפות מישהו שמבצע מחקר לפני קבלת החלטה.

לדוגמה, אורח פוטנציאלי עשוי לרצות לדעת אם המלון שלך ידידותי לחיות מחמד או אם יש בו WIFI. לכן, אלו דברים שעליך לציין באתר שלך.

דוגמאות למילות מפתח משניות:

  • מלון ידידותי לחיות מחמד
  • מלון ידידותי לחיות מחמד קרוב אלי
  • מקום לינה ידידותי לחיות מחמד בניו יורק

שימו לב שגוגל מזהה כשאתם מנסים "לדחוס" מילות מפתח כדי לדרג טוב יותר. התוכן שלך חייב תמיד להיות שימושי ואינפורמטיבי. גוגל מעריך תוכן שעונה על הצרכים של המשתמש, לכן כדי להגדיל את הנראות שלך, חשוב ליצור תוכן שעונה על הצרכים של המשתמשים.

יצירת תוכן ל-SEO של מלונות וחוויית משתמש

תוכן הוא עדיין המלך. אם אתה רוצה לדרג במנועי החיפוש עבור מילות מפתח, חשוב שיהיה לך תוכן איכותי שיתמוך בזה, אחרת אין לך סיכוי.

כדי ליצור תוכן בעל ערך, הוא צריך להיות:

  1. רלוונטי
    • האם התוכן שלך מתאים לכוונת המשתמש? השתמש במילת המפתח הנבחרת שלך כנושא או מושג והתחל משם. כך תוכל להיות רלוונטי ולזכות בנקודות ממנועי החיפוש כמו גוגל.
  2. סמכותי
    • התוכן שלך צריך להיות מעמיק, מפורט ומבוסס על מחקר טוב. ודא שהתוכן שלך עונה על כל השאלות של המשתמש כשחיפש. ברור שחלק מהשאילתות ידרשו יותר תוכן מאחרות.
  3. אמין
    • חשוב שגוגל יראה את המידע שלך כאמין. השתמש במקורות במידת הצורך ותמיד וודא שהתוכן שלך מעודכן. לדוגמה, אם יש לך בלוג על פסטיבל שנתי, אל תשכח לרענן את הבלוג בכל פעם.
  4. ייחודי
    • אל תעתיק ותדביק תוכן מאתרים אחרים או ממקומות אחרים באתר שלך. גוגל נוטה להעניש על תוכן כפול.
  5. ידידותי למשתמש
    • התוכן צריך להיות קל לקריאה ולניווט עבור המשתמש. חשוב שהוא יראה טוב, יטען מהר ויהיה קריא.

בסופו של יום, אם תתייחס לתוכן שלך בהקשר של היצע וביקוש ותיצור אותו בצורה אישית, אתה תהיה בסדר.

SEO באתר המלון (On-site SEO)

SEO באתר או SEO בעמוד מתייחס לאופטימיזציה של רכיבים באתר (התוכן ו-HTML) כדי לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש ולהוביל יותר תנועה אורגנית לאתר שלך.

רכיבים שניתן לאופטם:

  • כותרות עמוד (Page Titles)
  • תיאורי מטא (Meta Descriptions)
  • תגי כותרות (Heading Tags)
  • מבנה URL
  • תוכן אתר – תמונות, טקסט, וידאו ואודיו
  • טקסט חלופי לתמונות (Image Alt Text)

המונח אתר מתייחס לכל האתר של המלון, בעוד שהמונח עמוד מתייחס לעמוד יחיד כמו פוסט בבלוג. המטרה של שימוש באסטרטגיות באתר עבור SEO של המלון היא להקל על מנועי החיפוש והמשתמשים להבין:

  • על מה האתר עוסק
  • על מה כל אחד מהעמודים באתר עוסק
  • אם העמוד רלוונטי לשאילתת החיפוש שלהם
  • אם העמוד בעל ערך גבוה
  • את הסמכות הנושאית (Topical Authority)

כותרות עמוד, תיאורי מטא ו-URLs

כשחושבים על אופטימיזציה של התוכן, צריך להתחיל לחשוב בצורה טכנית יותר ולהתייחס לכותרות עמוד, תיאורי מטא, תגי כותרות, URLs, קישורים ועוד.

רכיבים אלה עוזרים גם למנועי החיפוש וגם למשתמשים להבין יותר על התוכן שלך ולוודא שהוא רלוונטי למה שהמשתמש מחפש.

כותרות SEO הן הדבר הראשון שהמבקר הפוטנציאלי יראה כשהוא מחפש ומוצגות ב-SERPs כהכותרת הניתנת להקלקה של העמוד.

תיאור מטא הוא סיכום קצר של תוכן העמוד ומוצג בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת העמוד.

טייטל

כתובת האתר שלך תהיה הכתובת של כל עמוד באתר שלך.

טיפים טכניים מהירים לקידום אתרים ליצירת תוכן במערכת ניהול התוכן שלך

  • תג הכותרת שלך צריך להיות תיאור מדויק ותמציתי של תוכן הדף
  • הפוך את מילת המפתח הראשית שלך לכותרת ראשית (H1)
  • השתמש במילת המפתח העיקרית שלך בפסקה הראשונה של התוכן שלך
  • כלול את מילות המפתח הראשיות והמשניות שלך בכל התוכן שלך
  • השתמש בתגיות Header 2 (H2) עבור מילות מפתח קשורות
  • ודא שכתובת האתר שלך כוללת את מילת המפתח שלך, היא תמציתית וברורה
  • השתמש בקישורים רלוונטיים כדי להגביר את הערך של התוכן שלך

אופטימיזציה של תמונה

לתמונות יש תפקיד עצום בקידום אתרים. אנשים רוכשים לעתים קרובות על סמך רגש ולכן בהחלט חשוב שיהיו תמונות מדהימות באתר שלך, במיוחד בתעשיית המלונאות. לפי Hoosh, רק 17% ממשתמשי גוגל גוללים מטה את דף התוצאות המסורתי, בעוד 35% מהמשתמשים גוללים מטה את דף תוצאות התמונות. יתר על כן, 63% מהמשתמשים שלוחצים על תמונה בדף תוצאות זה מבקרים באתר. עם זאת, אי ביצוע אופטימיזציה של התמונות שלך עלול להשפיע קשות על מאמצי ה-SEO שלך, מהאטת האתר שלך ועד להענקת חוויה גרועה למשתמשים.

הגורמים החשובים ביותר שאתה צריך לשים לב אליהם הם איכות התמונה, גודל התמונה וטקסט חלופי של התמונה. בואו נסתכל על כל אחד מהם.

איכות תמונה

שימוש בתמונות משלך היא אפשרות הרבה יותר טובה משימוש בתמונות מלאי, מכיוון שהן צפויות להיות רלוונטיות יותר לתוכן שלך, בנוסף הן ייראו אותנטיות ואמיתיות יותר.

בחירת תמונות אקראיות שיתאימו לדרישות ה-SEO של מערכת ניהול התוכן שלך היא לא הצעד הנכון כשזה מגיע לגוגל ולמשתמשים.

עם זאת, אם אתה משתמש בעצמך, עליך להבטיח שהאיכות תהיה גבוהה ככל האפשר כך שסביר שמשתמשים ילחצו. זה עומד בבסיס עיצוב אתרים טוב ושיווק תוכן למלונות.

גודל תמונה

בדיוק כמו האיכות חשובה, כך גם גודל הקובץ. למרות שאתה לא רוצה להקריב איכות, הקובץ שלך לא יכול להיות גדול מדי אם אתה רוצה שדפי האינטרנט שלך ייטענו במהירות. אתר איטי ישפיע על הנראות שלך של מנועי החיפוש מכיוון שהוא יוצר חווית משתמש פחותה. מבקרים ניידים במיוחד לא ימתינו הרבה לפני שהם יעברו לאתר של מלון אחר. עקוב אחר כמה אנשים מבקרים באתר שלך ממכשיר נייד באמצעות Google Analytics.

טקסט חלופי של תמונה

טקסט חלופי של תמונה הוא טקסט חלופי שמוצג אם לא ניתן להציג תמונה. זה מתאר את מה שמוצג בתמונה.

זה חשוב אם תמונה נעלמת, החיבור לאינטרנט איטי, נעשה שימוש במכשירים שונים שאינם יכולים לטעון תמונות, או אם אנשים לקויי ראייה משתמשים בקוראי מסך כדי לצרוך תוכן.

בנוסף, טקסט חלופי נותן מידע ל-Google כדי שתוכל להוסיף את הדפים שלך לאינדקס בצורה מדויקת יותר.

שמות קבצי תמונה

תאמינו או לא אבל מנועי החיפוש משתמשים בשמות הקבצים של תמונות כדי להבין טוב יותר על מה התמונה.

אם יש לך תמונה של המלון או חדרי המלון שלך, ודא ששם הקובץ משקף זאת במדויק. לדוגמה, deluxe-room-hotel-name.jpg. הימנע משמות קבצים כגון 1234abcd.jpg.

כמו כן, רשום להיזהר עם תמונות ממוזערות ותמונות דקורטיביות. הפוך את גודל קובץ התמונות הממוזערות שלך לקטנים ככל האפשר. יותר מדי תמונות ממוזערות או תמונות ממוזערות בגודלן יאטו משמעותית את האתר שלך.

תמונות דקורטיביות כוללות תמונות רקע, טפסים, תמונות מוצר, כפתורים וגבולות וכו'. מכיוון שלכל אלה תהיה השפעה על זמן הטעינה, כדאי לבדוק כיצד ניתן לצמצם או להגביל אותם תוך שמירה על העיצוב והאסתטיקה של האתר שלך.

הרץ כמה בדיקות כדי לראות מה אופטימלי עבורך.

שיפור מהירות העמוד

אחת החוויות הגרועות ביותר עבור משתמש היא אתר או עמוד שמסרבים להיטען או שלוקח גיל לעשות זאת.

ברור שאף אחד לא אוהב אתר שאינו מגיב, וכאשר גוגל משיקה כעת עדכון שיתמקד יותר בדפים המספקים חוויות משתמש נהדרות, אתה צריך לשים דגש אפילו יותר על זמני הטעינה של אתר המלון שלך.

אם אתה תוהה מאיפה להתחיל, אתה יכול להריץ ניתוח באמצעות PageSpeed ​​Insights של Google. זה יעניק לאתר שלך ציון יחד עם כמה המלצות כיצד לשפר ולייעל את מהירות האתר שלך.

ככל שהאתר שלך נטען מהר יותר, כך שיעור היציאה מדף הכניסה שלך יהיה נמוך יותר (אנשים שיוצאים מהאתר שלך באותו עמוד שהם נכנסו אליו).

ככל ששיעור היציאה מדף הכניסה שלך נמוך יותר, כך הסיכוי שלך לזכות בהזמנה גבוה יותר, מכיוון שזה אומר שמטיילים יסתכלו על מספר דפים – אינדיקציה בטוחה לעניין אמיתי.

עם זאת, לא תמיד קל לדעת מה לתקן, וזו הסיבה שהתובנות של גוגל כה חשובות. לעתים קרובות תגלה שגודל קבצי התמונה שלך גדול מדי או שאתה משתמש יותר מדי סרטונים באתר שלך. לפעמים הקוד שלך צריך עבודה.

בידיעה שזמן הטעינה הממוצע של אתר שולחני בעמוד הראשון של התוצאות הוא 1.65 שניות, זה בהחלט שווה את המאמץ. קיצור זמן הטעינה שלך מתחת לשתי שניות יכול להיות חיוני עבור שיעורי היציאה מדף הכניסה.

אם אין לך מזל שיש לך אתר שלוקח בערך 10 שניות לטעון, הסבירות שמישהו יעזוב את האתר שלך עוד לפני שהוא נטען גדלה ביותר מ-120%.

אתרים סלולריים קשים עוד יותר לאופטימיזציה והם בדרך כלל איטיים יותר, כאשר מחקר שנערך לאחרונה הראה שלטעינת האתר הממוצע לנייד לוקח 27 שניות. אז אתה יכול לראות שביצוע שיפורים באתר שלך יכול לתת לך יתרון מובהק על פני מתחרי המלון שלך.

הפוך את האתר שלך למותאם לנייד

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כשבודקים אם האתר שלכם ידידותי לקידום אתרים וידידותי למובייל הוא לשאול באיזו מערכת ניהול תוכן (CMS) הוא משתמש, אם בכלל. לרוב מערכות ה-CMS יש כעת תוספים, או תוספות המאפשרות למשתמש להפוך את האתר לידידותי יותר ל-SEO.

לעתים קרובות עבור המלון שלך זה יכול להיות תהליך הרבה יותר פשוט להשתמש בבונה אתרי בתי מלון, שדואג לכל זה באופן אוטומטי ומתעדכן בכל פעם שגוגל מבצעת שינויים באלגוריתם משלה.

בדוק את בונה האתרים של SiteMinder כדי לראות למה אנחנו מתכוונים.

שקול את הדברים הבאים כדי להפוך את האתר שלך לרספונסיבי לנייד:

  • ודא את מהירות הטעינה של האתר שלך גם במכשירים אחרים.
  • כלול את 'מטא תג Viewport'.
  • הפוך את גדלי הכפתורים שלך לגדולים מספיק כדי לעבוד בנייד.
  • השתמש בגדלי גופן גדולים.
  • דחוס את התמונות וה-CSS שלך.
  • בצע בדיקות ניידות.
  • תכונת קליק להתקשר (הנעה לפעולה לשיחה ווסטאפ)

שיפור התוכן הקיים שלך

בעוד שתוכן חדש הוא תמיד נהדר וגורם מפתח בקידום אתרים חזק, יש גם מקום לשפר את מה שיש לך. אם כבר יש לך אתר, כנראה שכבר יש לך תוכן שאתה יכול לשפר או לרענן.

אתה יכול לעשות זאת על ידי ניתוח התוכן הנוכחי שלך באמצעות:

כלי מיפוי חום – כלים כמו Hotjar יאפשרו לך לראות כיצד המבקרים מתנהגים באתר שלך. היכן הם לוחצים, זזים וגוללים. לדוגמה, האם הם מתעלמים מכמה פיסות מידע חשובות? אם אתה יודע זאת, אתה יכול לראות מה עובד או מה אתה יכול לנסות כדי לבצע שיפורים.

הקלטות הפעלות – גוגל אנליטיקס יאפשר לך לראות אילו דפים באתר שלך מתעדים הכי הרבה הפעלות וביקורים, כך שתוכל להכפיל תוכן טוב ולשפר תוכן רע שאינו עובד.

בדיקת נראות – מסוף החיפוש של גוגל יאפשר לך לראות על אילו מילות מפתח התוכן שלך משפיע ואילו מילות מפתח מניבות הופעות וקליקים באתר שלך. אם יש לך הופעות גבוהות אך עם קליקים נמוכים עבור מילת מפתח או נושא, אולי תרצה לראות אם זה משהו שחסר בתוכן הנוכחי שלך.

לאחר שניתחת כראוי את התוכן הנוכחי שלך, אתה יכול להתחיל לבנות נושאים חדשים לחקור, להרחיב קטעי תוכן קיימים, או פשוט לבצע אופטימיזציה של מה שכבר יש לך עם מילות המפתח הטובות ביותר.

SEO אוף פייג' לאתרי מלונות

SEO חיצוני מתייחס לגורמים שמגבירים ומדגימים את הסמכות, הרלוונטיות והאמינות של האתר שלך. אלו הם אלמנטים שאתה לא יכול לשלוט בהם ישירות, אבל בהחלט ניתן להשפיע עליהם.

דוגמה אחת היא בניית קישורים

קישורים נחשבים כעמוד שדרה חזק ל-SEO. גוגל בוחנת עמודים כדי לראות כמה אנשים קישרו לעמוד זה, ושוקלת את הערך והרלוונטיות שלהם. חשבו על זה כמו על הצבעה.

  • קישורים פנימיים מאפשרים לך להראות לגוגל כיצד התוכן באתר שלך מתקשר זה לזה ולזהות אילו עמודים הם החשובים ביותר. קישורים חיצוניים מנווטים לאתרים אחרים שאינם שלך.
  • קישורים חיצוניים מאפשרים לך לגבות טענות שאתה עושה, לעזור לאתרים אחרים שעשויים לעזור לך בתמורה, לבנות אמון עם האורחים על ידי מתן תוכן שימושי, ליצור תוכן מהימן יותר ולשייך את האתר שלך לאתרים אחרים באיכות גבוהה.

קישורים חוזרים (Backlinks) הם קישורים שמגיעים לאתר שלך ממקורות חיצוניים.

טיפים לבניית קישורים ממומחי SEO מובילים

  1. סמכות הדומיין והעמוד
    • גוגל מציינת שהסמכות – כמה אתה מומחה אמין בתחומך – היא אחד הגורמים החשובים ביותר ל-SEO. זה נמדד על ידי כמות הקישורים החוזרים שהאתר/העמודים שלך מקבלים, ואיכות הקישורים האלה.
    • חשוב שהעמוד שמקשר חזרה אליך יהיה עמוד עם סמכות גבוהה, אחרת התנועה עשויה לא להיות משמעותית או רלוונטית. זה גם יעזור להעביר סמכות לעמוד שלך.
    • אם גוגל רואה שהעמוד שלך נחשב בעל ערך על ידי תוכן סמכותי, היא תעדיף אותך גם כן. ישנם כלים כמו Ahrefs שיאפשרו לך לבדוק את הסמכות של עמוד או אתר.
  2. רלוונטיות התוכן
    • גם אם תקבל קישור עם סמכות גבוהה לעמוד שלך מאתר אחר, אך התוכן אינו רלוונטי לקהל שלך, זה עשוי לא לשפר את ה-SEO שלך.
  3. מיקום הקישור
    • אל תטמיע קישורים במקומות מוסתרים או בתחתית העמודים. הם נחשבים בעלי ערך רב יותר בגוף הפוסטים שלך.
  4. טקסט עוגן (Anchor Text)
    • גוגל שמה לב לטקסט המקושר באתר שלך ומשתמשת בו כאות דירוג. אם תקשר טקסט שקורא "מסעדה צמחונית", גוגל תניח שהאתר המקושר עוסק בנושא זה.
  5. נכסים ויזואליים
    • תרשימים, גרפים ותמונות קלים לקישור וכוללים מידע שימושי. אם יש דרך ליצור נכס לאתר שלך שאנשים יקשרו אליו, זה יכול להיות שווה את המאמץ.
  6. Outreach
    • התחברות לכותבים ומשפיענים שיקשרו לאתר שלך היא מאוד מועילה. נסה לפנות לבלוגרי טיולים ולהזמין אותם לשהות במלון שלך.

גורמים חיצוניים נוספים שיכולים להשפיע על מאמצי ה-SEO שלך הם פעילויות בניית מותג כגון:

  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק בתשלום לפי קליק (PPC)
  • ביקורות מקוונות
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים
  • קמפיינים בטלוויזיה, חוצות ורדיו

לפני הכל, חשוב שיהיה לך מותג שהאורחים שלך יכולים להכיר ולבנות איתו מערכת יחסים. כתוצאה מכך, זה יגדיל את החיפושים אחריך, הדיבורים עליך באינטרנט, הקישורים אליך, וזה יעזור למאמצי ה-SEO שלך.

SEO מקומי למלונות

SEO מקומי מתייחס לתהליך אופטימיזציה של הנוכחות המקוונת שלך כדי למשוך יותר עסקים מחיפושים מקומיים רלוונטיים. אמנם אמרנו שהבלוג הזה מתמקד בעיקר בגוגל; אבל גם Bing, Yelp, Apple Maps ומנועי חיפוש אחרים משחקים תפקיד חשוב כאן.

SEO מקומי עוסק בהדגשת המיקום שלך כדרך לדרג גבוה בחיפושים ספציפיים. אחרי הכל, מטיילים לרוב לא יחפשו פשוט מלון, הם יחפשו מלון במקום ספציפי או "מלון קרוב אלי".

למעשה, מאז COVID-19 ובשנים האחרונות, ראינו עלייה בביקוש לחיפושים כמו "מלונות קרובים אלי" וכן עלייה בביקוש לשירותים ספציפיים במלונות, כמו "מלונות ידידותיים לכלבים קרובים אלי" ו"בתי נופש קרובים אלי". מטיילים מחפשים בבירור את החופשה הבאה שלהם מקומית, ולכן חשוב להתמקד בניהול SEO מקומי למלונות.

אחת הדרכים הקלות ביותר, והיא צריכה להיות הצעד הראשון שלך, היא לתבוע את הרישום של העסק שלך ב-Google My Business. זהו חשבון חינמי שאתה יכול להקים שמאפשר לך לנהל את פרופיל העסק שלך בגוגל. פרופיל העסק שלך יופיע בתוצאות חיפוש רגילות וגם בתוצאות חיפוש ב-Google Maps.

גוגל לעסק שלי מלון

צעדים לניהול SEO מקומי למלונות

תביעת הרישום ב-Google My Business

חשוב לתבוע ולהשלים את פרופיל העסק שלך ב-Google My Business. זה מאפשר לך להציג מידע חשוב על המלון שלך כמו כתובת, מספר טלפון, שעות פעילות ותמונות.

  • עודכונים שוטפים: ודא שהפרופיל שלך מעודכן כל הזמן עם המידע העדכני ביותר על השירותים והמתקנים של המלון.
  • ביקורות מקוונות: עודד אורחים להשאיר ביקורות חיוביות על המלון. ביקורות טובות משפרות את הדירוג שלך בתוצאות החיפוש ומושכות יותר מבקרים.
  • מילות מפתח מקומיות: השתמש במילות מפתח מקומיות בתוכן שלך, כמו "מלון בתל אביב ליד הים" או "מלונות זולים בירושלים עם ארוחת בוקר".
  • שיתופי פעולה מקומיים: בנה שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים אחרים ונסה להשיג קישורים חוזרים מהם.
  • מדיה חברתית מקומית: פרסם באופן קבוע במדיה החברתית שלך ועדכן על אירועים מקומיים, מבצעים מיוחדים ושירותים חדשים.

כיצד למדוד תוצאות קידום של אתרי מלונות

זה טוב ויפה ליישם הרבה תוכניות ואסטרטגיות SEO חדשות, אבל בשלב מסוים אתה צריך לדעת אם זה עושה שינוי ומספק החזר על ההשקעה שלך. עליך לעקוב ולמדוד את השיפור שלך על ידי בחינת מדדי SEO מרכזיים.

מדדים שתרצה לשקול כוללים:

  • הכנסות: החלק החשוב ביותר לעקוב אחרי כל עבודת SEO הוא ההכנסות. האם תנועה אורגנית מייצרת הזמנות ישירות למלון שלך? תוכל למדוד זאת בכלי כמו Google Analytics.
  • מטרות והמרות: בנוסף להכנסות, תרצה להגדיר מטרות עבור האתר שלך כולל הזמנות מלון, השלמות "צור קשר", או אפילו הרשמות לבלוג.
  • תנועה אורגנית: באופן טבעי, זהו מדד חשוב מכיוון ש-SEO עוסק בגידול התנועה האורגנית. האם אתה רואה יותר תנועה לעמודי המפתח שלך ממה שראית בעבר?
  • דירוגי מילות מפתח: אם אתה מכוון באופן פעיל למילות מפתח מסוימות עם התוכן שלך, תרצה לבדוק כיצד האתר שלך מבצע מבחינת מילות המפתח הללו. האם אתה מקבל דירוגים בטופ 10?

תוכנות חיוניות ל-SEO של מלונות

למרבה הצער, אין תוכנה ייעודית ל-SEO של מלונות בשוק, אבל בעצם כל הכלים שאתה משתמש בהם בדרך כלל ל-SEO יכולים לשמש גם למלון שלך.

מספר כלים ותוכנות שיעזרו במאמצי ה-SEO שלך כוללים:

  1. Google Analytics
    • Google Analytics הוא מושלם להגדרת ומעקב אחר מדדים ומטרות מרכזיים.
    • כמלון, תרצה להיות מסוגל לעקוב אחרי עסקאות והכנסות בנוסף לראות אילו חדרים או אילו מהמלונות שלך תורמים להכנסות שלך, ולכן חשוב שתהיה לך הגדרת מסחר אלקטרוני בתוך פרופיל Google Analytics שלך.
  2. Google Search Console
    • מאפשר לך למדוד את ביצועי האתר שלך, לפתור בעיות כלשהן ולראות כיצד גוגל רואה את האתר שלך.
  3. SEMRush
    • זהו כלי מקיף הכולל תכונות למחקר תחרותי, מחקר מילות מפתח, ניתוח קישורים חוזרים, מעקב אחר דירוגים ומחקר PPC.
  4. Ahrefs
    • Ahrefs הוא כלי מקיף נוסף הכולל תכונות למחקר מילות מפתח, ניתוח קישורים חוזרים, מחקר תוכן ו-SEO טכני.
  5. Screaming Frog
    • זהו כלי לבדיקת האתר שיסרוק וינתח את האתר שלך כדי לזהות שגיאות והזדמנויות SEO פוטנציאליות.
  6. Accuranker
    • כלי למעקב אחר דירוגי מילות מפתח למדידת נראות לאורך זמן וביחס למתחרים מרכזיים.
  7. Google My Business
    • כפי שנדון, כלי זה יעזור לך רבות בכל הנוגע ל-SEO מקומי.
  8. Keyword Planner
    • זהו כלי מחקר מילות המפתח של גוגל.

צ'ק ליסט לאסטרטגיית SEO של מלונות

להלן צ'ק ליסט לקידום אתרים של מלונות בגוגל:

  • SEO הוא 'אופטימיזציה למנועי חיפוש' ומשלב מספר אסטרטגיות ושיטות שנועדו להגדיל את כמות המבקרים לאתר המלון שלך ממנועי חיפוש.
  • אחד הדברים הטובים ביותר לגבי SEO ותנועה אורגנית הוא שזה בעצם חינם ותמידי, ויכול לספק הזמנות ישירות.
  • מילות מפתח הן המילים והביטויים שאתה מכוון אליהם ובונה סביבם תוכן בהתבסס על מה שאתה יודע שהקהל שלך עשוי לחפש.
  • SEO באתר (On-site SEO) או בעמוד (On-page SEO) מתייחס לכל מה שהמשתמש רואה ומה שמנועי החיפוש רואים.
  • SEO חיצוני (Off-site SEO) מתייחס לגורמים שמגבירים ומדגימים את הסמכות, הרלוונטיות והאמינות של האתר שלך.
  • עליך ליצור תוכן שהוא רלוונטי, אמין, ייחודי ומעמיק.
  • אופטימיזציה של רכיבי האתר והתמונות היא חשובה ביותר ל-SEO.
  • בניית קישורים יכולה להיות מניע חזק של תנועה ודירוגים כאשר נעשית נכון.
  • נתונים מובנים, המכונים גם Schema Markup, הם קוד שעוזר לגוגל להבין טוב יותר את הרכיבים בעמודי האינטרנט שלך.
  • חשוב לשמור על זמני טעינת עמודים נמוכים ככל האפשר כדי לשמור על המבקרים באתר שלך.
  • התמקד ב-SEO מקומי ובפרופיל העסק שלך בגוגל כדי לשפר את ההמרות במטא חיפוש.
  • תמיד זכור לעקוב אחרי מדדי ה-SEO שלך ולהשתמש בכלים או תוכנות מועילים.
תוכן עניינים
מאמרים נוספים
קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכין דין – במה הוא שונה? קידום אתרים לעורכי דין (SEO) הוא תהליך שנועד לשפר את הנראות של אתר האינטרנט שלך במנועי החיפוש,

לקריאה לחצו »