בעמוד זה, נסקור את כל מה שצריך לדעת כדי לכתוב מאמרי SEO אפקטיביים – מהבנת הכוונה של הקוראים, דרך שילוב מילות המפתח בצורה טבעית, ועד לבניית תוכן מרתק ואינפורמטיבי שיגרום למבקרים לחזור שוב ושוב.
מה זה כתיבת תוכן SEO?
כתיבת תוכן SEO היא תהליך יצירת תוכן שמטרתו לדרג בעמוד הראשון של מנועי החיפוש, כמו גוגל. התהליך מתחיל עם מחקר מילות מפתח רלוונטיות וכולל יצירת תוכן אופטימלי העונה על כוונת המשתמש.
גוגל, לדוגמה, משתמשת ב"עכבישים" שסורקים את התוכן באתר כדי להבין במה הוא עוסק. במהלך הסריקה, הם מנתחים את השפה והמבנה של הדף ולומדים עליו הרבה.
כתיבת תוכן SEO מייעלת את התוכן באתר כך שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו בקלות ולשפוט אותו לטובה. כאשר מנוע החיפוש מעריך את התוכן כטוב יותר, הוא מעניק לו מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש (SERP).
לעומת זאת, תוכן שנכתב ללא התחשבות ב-SEO עלול לא להיות ידידותי למנועי החיפוש, מה שיגרום לכך שהסורקים לא יבינו את מטרת העמוד והתוכן לא יזכה לדירוג גבוה.
למה כתיבת תוכן SEO כל כך חשובה?
כתיבת תוכן SEO נעשית כדי לעזור לתוכן שלך לדרג טוב יותר בגוגל. אם התוכן לא עובר אופטימיזציה, הוא עלול להידחק למספר עמודים אחורה בתוצאות החיפוש.
אבל למה כל כך חשוב להיכנס לדף הראשון?
מחקרים מראים שמספר הקליקים שדפים מקבלים תלוי לא רק בהגעה לדף הראשון של תוצאות החיפוש, אלא גם במיקום הגבוה ביותר בעמוד הזה. התוצאה הראשונה בעמוד הראשון מקבלת יותר מ-28% מהקליקים של המחפשים. לאחר התוצאה הראשונה, אחוזי הקליקים יורדים בצורה משמעותית עם כל נקודה בדף. לכן, חשוב שהאתר שלך יהיה אחת התוצאות הראשונות שאנשים רואים.
כתיבת תוכן SEO חשובה גם מכיוון שזו טכניקה שיווקית שמשפיעה לאורך כל חיי האתר שלך. אנשים רבים מצליחים עם פרסום PPC (פרסום בתשלום לפי קליק), אבל ברגע שהם מפסיקים לשלם עבור הפרסום, התנועה נפסקת. לעומת זאת, תוכן SEO איכותי ממשיך לעבוד עבור האתר שלך לאורך זמן, בלי קשר לפעולות השיווקיות הנוספות שאתה מבצע.
קראו עוד: איך להיות ראשון בגוגל?
איך נכתוב תוכן מותאם לקידום אתרים?
היסודות של כתיבת SEO
למרות שאין נוסחת קסם לדירוג הטובים ביותר בתוצאות מנועי החיפוש, ישנם מספר גורמים באלגוריתם של גוגל שאנו יודעים עליהם. התוכן צריך להיכתב עם היבטים אלה בחשבון כדי לדרג טוב יותר.
שימוש במילות מפתח נכונות: אחד ההיבטים החשובים ביותר בכתיבת SEO הוא שימוש במילות המפתח הנכונות. המשמעות היא לדעת מה אנשים מחפשים כשהם מחפשים אתרים כמו שלך. כדי להשיג זאת, על קופירייטר SEO לבצע מחקר מילות מפתח וליצור רשימה של מילים וביטויים שצריך לכלול בתוכן.
אינדקס סמנטי סמוי (LSI): גוגל בוחן אם יש מילים הקשורות למילות המפתח העיקריות כדי להבין טוב יותר את נושא התוכן. השימוש במילים קשורות אלה נקרא אינדקס סמנטי סמוי (LSI), וזה עוזר מאוד לתהליך קידום אתרים.
כתיבה לקהל יעד ולא רק ל-SEO: הסורקים של גוגל מעריכים אם התוכן נכתב עבור קהל יעד או אך ורק עבור SEO. זו הסיבה לכך שקופירייטרים לקידום אתרים צריכים להימנע ממילת מילות מפתח בצורה מוגזמת. האיזון הנכון חייב להימצא כך שהתוכן יפנה גם לקוראים אנושיים וגם לעכבישים של מנועי החיפוש.
שימוש בשפה מורכבת ומותאמת: השימוש בשפה מורכבת הוא גורם נוסף בסריקות במנועי חיפוש. אם השפה פשוטה מדי ומשתמשת בפחות מדי מילים ייחודיות, היא לא מוערכת כבעלת ערך גבוה. כתיבת SEO צריכה לזרום היטב ולהיות מורכבת מספיק כדי להעביר מידע רב על הנושא שלה תוך שימוש טבעי בשפה.
הבנת כוונת המשתמש: "כיום, כתיבת SEO היא יותר מסתם התמקדות במילות מפתח", אומרת אנסטסיה קוציובינסקה, ראש צוות SEO בדירוג SE. "זה על הבנת כוונת המשתמש וכל השאלות הפוטנציאליות שיש למבקרים שלך בראש." לכן, חשוב לחשוב גם במונחים של ישויות – אילו מושגים ונקודות התוכן שלך צריך לכסות כדי לעזור למשתמש לקבל את המידע שהוא צריך ולדרג טוב ב-SERPs שלך.
נקודת מבט ייחודית ומומחיות: היום, חשוב להציע נקודת מבט ייחודית והמומחיות שלך; זה משהו שלא ניתן להשיג אם אתה משתמש ב-ChatGPT ליצירת התוכן שלך ולא מוסיף מגע אנושי.
למרות ששימוש במילות מפתח הוא עדיין חשוב, יש להתמקד גם בהבנת כוונת המשתמש, כיסוי מושגים רלוונטיים, והצעת תוכן איכותי ומעמיק. כל אלו יחד יתרמו לשיפור דירוג האתר שלך במנועי החיפוש ולהענקת ערך מוסף למבקרים.
קופירייטינג SEO
קופירייטינג SEO הוא נישה ייחודית בעולם התוכן והכתיבה, המתמקדת בשילוב המושלם בין כתיבה שיווקית ואופטימיזציה למנועי חיפוש. המטרה המרכזית של קופירייטינג SEO היא להוביל תנועה איכותית לאתרים ולהמיר את המבקרים ללקוחות פוטנציאליים, תוך שמירה על עקרונות קידום האתרים.
יישום שיטות וסטנדרטים של קידום אתרים
קופירייטינג SEO כולל שימוש בשיטות וסטנדרטים מומלצים של קידום אתרים. זה כולל:
- מחקר מילות מפתח: זיהוי מילות המפתח הרלוונטיות ביותר ושילובן בתוכן בצורה טבעית.
- מבנה טקסט ברור: יצירת כותרות ותתי כותרות (H1, H2, H3 וכו') שמשפרות את קריאות התוכן ומסייעות למנועי החיפוש להבין את המבנה והנושאים המרכזיים.
- מטא תיאורים ותגיות: כתיבת תיאורי מטא ותגיות מטא מדויקים ומושכים לשיפור שיעורי ההקלקה (CTR).
התאמת התוכן לסוגים שונים של חומרי שיווק
קופירייטינג SEO מתמחה ביצירת סוגים שונים של תוכן שיווקי:
- דפי מוצר: כתיבה שמטרתה להדגיש את יתרונות המוצר ולהניע את המשתמשים לפעולה.
- מיילים שיווקיים: יצירת מיילים שמטרתם לשמר לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות חדשים.
- חומרי מכירה: כתיבת תוכן שמטרתו להניע את המשתמשים לפעולה ולקידום המכירות.
המרה ואופטימיזציה
במקום להתמקד רק במאמרים חינוכיים או אינפורמטיביים, קופירייטינג SEO מתמקד בהמרת לידים. המטרה היא להפוך את התוכן לאמצעי שמוביל להמרות – בין אם מדובר ברישום לניוזלטר, מילוי טופס יצירת קשר או רכישת מוצר.
שילוב עם כתיבה מסורתית
עבודת קופירייטינג SEO אינה מנותקת מכתיבה מסורתית. צוות תוכן יכול לעבוד יחד כדי להשיג את המטרות המשותפות. השילוב בין כתיבה חינוכית ואינפורמטיבית לבין כתיבה שיווקית ומכוונת להמרות יכול להביא לתוכן איכותי שמספק ערך גם לקוראים וגם למנועי החיפוש.
צור רשימה של נושאי תוכן
זה אולי נשמע מוזר, אבל תהליך כתיבת SEO מתחיל לפני שאתה כותב מילה אחת.
הסיבה לכך היא שכדי להצליח עם SEO ושיווק תוכן, אתה צריך לכתוב תוכן שלקהל היעד שלך אכפת ממנו.
כשאתה עושה את זה, התהליך כולו נהיה קל פי 10.
להלן שתי דרכים למצוא נושאים לתוכן המתמקד ב-SEO שלך:
1. תיבת המנוע חיפוש – גוגל
נניח שהביטויים המרכזיים שלנו הם; עורך דין פלילי, עו"ד פלילי
ניכנס לגוגל ונכתוב בתיבת חיפוש ונחפש "עורך דין פלילי"
לאחר מכן נלחץ על התיבה ונראה איזה מילות מפתח נוספות גוגל מציע לנו:
אפשר לכתוב מאמר על שכר טרחה של עו"ד פלילי, העונה לשאילתה נפוצה "עורך דין פלילי מחירון" עם שימוש נכון בביטוי עצמו.
ניתן לבצע חיפוש חוזר לביטויים שונים וכך לאתר מגוון רב של נושאים מותאמי SEO לכתיבה תוכן לקידום האתר.
2. להשתמש בכלי חקר מילות מפתח כגון גוגל אדוורדס, או Ahrefs, בעת חיפוש ביטוי בודד תקבלו הצעות למילות מפתח רבות מהכלים עצמם ותוכלו לבחור נושאים לכתיבה.
נקח לדוגמא את Ahrefs:
שימוש במילות המפתח בתוכן
הוספת מילות מפתח לתוכן שלך היא חלק חשוב ומשמעותי בכתיבת תוכן SEO. השאלה המתבקשת היא: באיזו תדירות עליך להשתמש במילות מפתח בתוכן SEO שלך?
אין אחוז צפיפות מילות מפתח מושלם. למעשה, גוגל המשיכה להצהיר שהיא לא שמה דגש על צפיפות מילות המפתח.
(אם אתה שוכר כותב תוכן שמתיימר לכתוב תוכן "עם צפיפות מילות מפתח אופטימלית", כדאי לפעול בכיוון ההפוך).
מניסיוני, המיקום של מילת המפתח שלך חשוב יותר מאשר כמה פעמים אתה משתמש בה. חשוב לוודא שמילת המפתח שלך מופיעה במקומות הבאים:
- כותרת הדף (Title Tag): הכותרת היא האלמנט הראשון שמשתמשים ומנועי החיפוש רואים.
- כתובת URL : כתובת ה-URL צריכה להיות קצרה ולכלול את מילת המפתח.
- כותרת ראשית (H1): הכותרת הראשית של הדף צריכה לכלול את מילת המפתח המרכזית.
- כותרות משנה (H2, H3 וכו'): שילוב מילת המפתח בכותרות המשנה עוזר להבהיר את מבנה התוכן למנועי החיפוש.
- פסקת הפתיחה (Intro Paragraph): מילת המפתח צריכה להופיע בפסקה הראשונה כדי להבהיר מיד את הנושא של הדף.
- טקסט חלופי לתמונות (Alt Text): שימוש במילות מפתח בתיאורי הטקסט החלופי לתמונות משפר את הנגישות ועוזר למנועי החיפוש להבין את התוכן של התמונות.
- פסקת סיום (Conclusion Paragraph): חזרה על מילת המפתח בפסקה האחרונה מסכמת את הנושא ומחזקת את המסר המרכזי.
המטרה היא לשלב את מילת המפתח בצורה טבעית וזורמת, מבלי להעמיס על התוכן ולגרום לו להיראות מלאכותי. מילות המפתח צריכות להשתלב בצורה אורגנית בתוכן כדי לשפר את חוויית המשתמש ואת ה-SEO.
שימוש במילים וביטויים קשורים (LSI)
מילות מפתח LSI (Latent Semantic Indexing) הן מונחים הקשורים באופן הדוק לנושא התוכן שלך. מילות מפתח LSI הן כלי יעיל לשיפור קידום האתרים (SEO) שלך.
איך מונחי LSI עוזרים לקידום אתרים?
מונחי LSI עוזרים לקידום אתרים של התוכן שלך משתי סיבות עיקריות:
הבנת נושא הדף: מילות מפתח LSI עוזרות לגוגל להבין היטב את נושא הדף שלך. זה לא מספיק שגוגל תראה את מילת המפתח שלך בתג הכותרת ובכתובת האתר שלך. גוגל גם רוצה לראות שאתה מכסה את הנושא במלואו בתוכן שלך.כאשר אתה משתמש במונחי LSI, אתה מספק הקשר נוסף ומראה לגוגל שאתה מכיר היטב את התחום ושאתה מספק תוכן עשיר ומעמיק.
שיפור חוויית המשתמש: מילות מפתח LSI עוזרות להעשיר את התוכן שלך ולספק לקוראים מידע נרחב ומעמיק יותר. כך, התוכן שלך יהיה מועיל יותר וימשוך את הקוראים להישאר באתר ולחזור אליו.
דוגמה לשימוש באינדקס סמנטי סמוי:
נניח שאתה כותב מאמר על "מתיחת יריכיים ללא ניתוח". מילות המפתח העיקריות שלך הן "מתיחת יריכיים ללא ניתוח". כדי לשפר את ה-SEO של המאמר שלך באמצעות LSI, אתה יכול לכלול גם מילים וביטויים קשורים שנמצאים בהקשר דומה למילות המפתח העיקריות.
- מתיחת יריכיים ללא ניתוח מחירים
- מתיחת יריכיים ללא ניתוח המלצות
- מתיחת יריכיים ללא ניתוח שיטות
- וכו'
שימוש במולטימדיה בתוכן
ייתכן שמולטימדיה לא נופלת בקטגוריה של "כתיבת SEO". אבל תמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים חשובים במיוחד לקידום אתרים.
בנוסף, מולטימדיה הופכת את התוכן שלך למעניין ומשכנע הרבה יותר.
אז בכל פעם שזה הגיוני, אני ממליץ להשתמש בתמונות ותרשימים:
סרטוני YouTube מוטמעים:
מה ההבדל בין כתיבת תוכן SEO לכתיבת תוכן רגילה?
תכונה | כתיבת תוכן SEO | כתיבת תוכן רגיל |
---|---|---|
מיקוד | שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש | יצירת תוכן מרתק ואינפורמטיבי |
מילות מפתח | שילוב מילות מפתח וביטויים רלוונטיים | לא מתמקדת במילות מפתח באופן מובהק |
אופטימיזציה | אופטימיזציה של תוכן האתר למנועי החיפוש | לא מתמקדת באופטימיזציה |
מטרה | להביא תנועה אורגנית לאתר | לשמור על מעורבות המבקרים באתר |
כתיבת SEO עוסקת בשימוש במילים ובביטויים הנכונים כדי שמנועי החיפוש ידעו במה עוסק האתר שלך.
כתיבת תוכן היא כמו סיפור שמספר לאנשים מדוע עליהם לבקר באתר האינטרנט שלך. מדובר ביצירת מידע מעניין ושימושי שאנשים ירצו לקרוא.