מהו כלי מחקר מילות מפתח?
מדובר בתוכנה, חינמית או בתשלום, שמספקת נתונים כמו נפח חיפוש, תחרותיות ומחיר לקליק (CPC). הכלי הזה עוזר לעסקים לזהות את המילים שהכי רלוונטיות לקהל היעד שלהם.
מהו הכלי המדויק ביותר למחקר מילות מפתח?
הרוב יסכימו ש-Google Keyword Planner, כלי של גוגל לפרסום ממומן, הוא הכלי המדויק ביותר. למה? הנתונים מגיעים ישר מגוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם. מדובר בבסיס הנתונים הכי קרוב למציאות.
קודם כל, איך לבחור את הכלי הנכון למחקר מילות מפתח?
לפני שנצלול לכלים עצמם, בואו נדבר רגע על איך בוחרים את הכלי המתאים לנו. בכלים למחקר מילות מפתח יש כמה פרמטרים שחשוב לבדוק:
- פשטות השימוש – האם הכלי אינטואיטיבי, או שנצטרך ללמוד עליו שבועות לפני שנבין איך להפיק ממנו תועלת?
- כמות המידע – האם הכלי נותן לנו גישה לנפח חיפושים מדויק? יש כלים, כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל, שנותנים נתונים רק למי שמנהל קמפיינים בתשלום.
- הערך המוסף – יש כלים שמספקים נתונים נוספים כמו רמת התחרות, רעיונות למילים נוספות, ואפילו הצעות לתכנים.
- עלויות – אם אנחנו מחפשים משהו חינמי, חשוב לוודא שהגרסה החינמית מספקת מספיק מידע כדי לקבל החלטות טובות.
יש מגוון רחב של כלים שעונים על הצרכים הללו. במדריך זה אציג לכם חמישה מהכלים החינמיים ובתשלום המובילים למחקר מילות מפתח ב-2024.
בהמשך נדבר על:
- איזה כלים מובילים את השוק כרגע
- איך להשתמש בהם בצורה יעילה
- היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם
מה הכלים הכי מומלצים למחקר מילות מפתח?
Ahrefs – ערכת הכלים הטובה ביותר למקדמי אתרים מקצועיים
עלות: 29$ לחודש לגרסה הבסיסית ביותר, והחל מ129$ בגרסאות המתקדמות.
אם אתם מחפשים כלי SEO רציני שמכסה את כל הפינות, תכירו את Ahrefs. מדובר בכלי מבוסס-ענן שמיועד בעיקר למקדמי אתרים מקצועיים. המערכת מציעה מגוון כלים חשובים: ניתוח קישורים, מחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, בדיקת האתר, ועוד הרבה פונקציות שנועדו לעזור לכם לשפר את נראות האתר שלכם בגוגל ולדחוף את המאמץ השיווקי שלכם לרמה הבאה.
לא מעט מקדמי אתרים ובעלי אתרים משתמשים בכלי הזה כדי לקבל תובנות חשובות, לייעל את אסטרטגיית השיווק שלהם, ולשמור על יתרון תחרותי.
יתרונות:
- מדדים מותאמים אישית למילות מפתח כמו פוטנציאל תנועה.
- מעקב נפח חיפושים, כולל מילות מפתח בנפחים נמוכים.
- מעקב ביצועי מילות מפתח.
- מאגר עצום של מילות מפתח.
- כלים נוספים כמו בדיקות אתר וניתוח מתחרים.
חסרונות:
- מודל תמחור מבוסס קרדיטים שלא ממש אהוב.
- יקר מדי עבור אתרים ועסקים קטנים.
גרסה חינמית של Ahrefs – מחולל מילות מפתח
Ahrefs מציע כלי חינמי למחקר מילות מפתח שיכול לספק עד 150 רעיונות למילות מפתח. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזין נושא כללי, לבחור את המדינה שאליה אתם מכוונים וללחוץ על "מצא מילות מפתח".
לדוגמה, אם תחפשו את הביטוי "אופניים", תקבלו רשימה של 100 מילות המפתח הפופולריות ביותר הכוללות את המילה "אופניים" מתוך מאגר של יותר מ-12 מיליארד מילות מפתח מסוננות.
בנוסף, הכלי מציג רשימה של 50 השאלות הפופולריות ביותר שאנשים מחפשים.
לכל מילת מפתח יש גם דירוג קושי, שמסומן כקל, בינוני או קשה. אם תמצאו שהרעיונות שקיבלתם כלליים מדי, פשוט הכניסו את המילים חזרה למחולל כדי לצמצם את התוצאות.
מהניסיון שלנו בפאי דיגיטל, Ahrefs הוא אחד הכלים היותר מקיפים בתחום, אבל לא מתאים לכל כיס. אם יש לכם תקציב מוגבל, הכלים החינמיים שלו יעניקו לכם הרבה ערך מוסף, אבל אם אתם מחפשים את כל הפונקציות המתקדמות – כנראה שתצטרכו להשקיע.
מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner)
בואו נדבר קצת על אחד הכלים הכי נפוצים, אבל גם כאלה שדורשים גישה חכמה יותר ממה שגוגל מאפשר לנו על פני השטח – מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner).
מתכנן מילות המפתח פותח עבור מפרסמים בגוגל אדס, אבל מי שבאמת מבין עניין, ימצא בו כלי שיכול לשמש גם למטרות SEO אורגני. היתרון הגדול שלו הוא היכולת לחשוף רעיונות למילות מפתח שלא בהכרח כוללות את מילת המפתח הראשית שלכם.
תחשבו לדוגמה על חיפוש של המונח "ביטקוין". הכלי יחזיר לכם רעיונות כמו "ארנק קר", "ארנק חם", ועוד כל מיני ביטויים שעוסקים בנישה אבל לא כוללים את המילה "ביטקוין". דרך אגב, בדקתי פעם וראיתי שמתוך 1,184 רעיונות שהכלי הציע, 522 מהם בכלל לא כללו את המילה "ביטקוין".
העניין עם מתכנן מילות המפתח הוא שהוא נותן רק טווחי חיפוש ולא נתונים מדויקים (אלא אם אתם מנהלים קמפיין ממומן). קצת מתסכל, אבל יש טריק פשוט: מעתיקים את הרעיונות האלה לכלים כמו Ahrefs, שמספק נתונים יותר מדויקים על נפחי חיפוש.
ומה אם בא לכם להעמיק עוד יותר? הנה טיפ: במקום להתחיל ממילת מפתח, תתחילו מאתר מתחרה. למשל, תשתמשו ב-bitcoin.org בתור אתר בסיס, ותקבלו רעיונות סופר ממוקדים למילות מפתח שלא הייתם חושבים עליהן לבד.
החלק הבעייתי? הכלי הזה נהדר לחיפוש ממומן, אבל לא יעיל כמו כלים אחרים כשזה נוגע למילות מפתח אורגניות. אז אל תצפו למצוא שם את הפתרון המושלם לכל דבר. מצד שני, הוא חינמי, אז תמיד אפשר לשחק איתו ולראות לאן זה יוביל.
יתרונות:
- חינמי לחלוטין, גם אם לא תשתמשו בפרסום בגוגל.
- מספק תחזיות שיכולות לעזור לכם גם בקביעת תקציב לפרסום.
- נותן נתונים מדוייקים (Search volume) – מפי גוגל..
שווה להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל אם אתם מחפשים מילות מפתח לקידום ממומן (PPC), אבל אני ממליץ לשלב אותו עם כלים כמו Ahrefs או SEMrush למחקר אורגני יותר מעמיק משולב במחקר וסריקת אתרי מתחרים.
Semrush – הפתרון הכולל
עלות: 129.95$ לחודש
Semrush הוא פלטפורמה משולבת לשיווק דיגיטלי או קידום אתרים (SEO), המציעה מגוון כלים ונתונים לשיפור הנוכחות והאסטרטגיה המקוונת שלכם. המערכת כוללת מחקר מילות מפתח, ביקורות אתרים, ניתוח קישורים חוזרים, מחקר מתחרים ועוד, כדי לעזור לעסקים לשפר את הנראות הדיגיטלית שלהם.
יתרונות:
- מערכת "הכל כלול" לשיווק דיגיטלי – מ-SEO ועד פרסום ממומן.
- מחקר מילות מפתח מעמיק, ביקורות SEO, תובנות מתחרים ועוד.
- מאגר מילות מפתח עצום.
- מעקב אחר דירוג מילות מפתח.
- עדכונים שוטפים לכלים.
חסרונות:
- יקר לעסקים קטנים ומנהלי אתרים עצמאיים.
- עקומת למידה תלולה עם ריבוי הכלים.
Semrush
אם אתם מחפשים כלים למשתמשים מתקדמים ב-SEO, Semrush מספקת כמויות עצומות של נתונים לגבי מילות מפתח, והופכת את המחקר ליותר מפורט, כולל ניתוח של מאפייני SERP כמו קטעי טקסט מובחרים, ביקורות, תמונות, ועוד. בין הכלים הרבים המוצעים תמצאו את Keyword Magic Tool שמאפשר חקר מילים חדשות, תובנות תנועה אורגנית שיכולות להתחבר ל-Search Console ול-Google Analytics, וניתוח פערי מילות מפתח למעקב אחר מתחרים.
אחד הפיצ'רים הייחודיים הוא כלי SEO Content Template, שעוזר ביצירת מדריך תוכן אוטומטי ומספק המלצות תוך כדי הכתיבה על קריאות, מקוריות, ושימוש במילות מפתח רלוונטיות.
גם ה-Copilot AI החדש של Semrush מביא ערך מוסף, עם המלצות פרואקטיביות כשהדירוגים שלכם נופלים, או כשהוא מזהה צורך בעדכון תוכן.
עם כל היתרונות הללו, Semrush עלולה להיות יקרה מאוד, אבל התוכנית החינמית מציעה לא מעט כדי בתור התחלה.
עלויות:
תוכנית חינמית כוללת עד 10 דוחות אנליטיקה ביום ועד 10 מילות מפתח מעקב. תוכניות בתשלום מתחילות מ-129.95$ לחודש.
שורה תחתונה: Semrush היא המובילה בשוק עבור מקצועני SEO המחפשים כלים מקיפים. אם אתם מחפשים פלטפורמה רב-תכליתית, כדאי מאוד להתחיל שם.
כלים חינמיים לעומת כלים בתשלום: מה ההבדל?
כלים חינמיים למחקר מילות מפתח הם נהדרים להתחלה, אבל הם מוגבלים בכמות הנתונים שהם מספקים בהשוואה לכלים בתשלום. לדוגמה, חיפוש של המילה "ביטקוין" בכלי החינמי ייתן כ-150 רעיונות, בעוד שבכלי בתשלום כמו Keywords Explorer של Ahrefs, תקבלו כמעט 164,000 תוצאות!
בנוסף, בכלים בתשלום יש פילטרים שיעזרו לכם לסנן מילות מפתח קלות יותר לקידום עם פוטנציאל תנועה גבוה.
אם יש לכם אתר חדש, אתם יכולים גם לסנן לפי דירוג הדומיין (DR), כדי לראות אילו מילות מפתח אפשר לקדם מבלי להתחרות מול אתרים חזקים מדי.
מתי כדאי לשדרג מכלי מחקר מילות מפתח חינמי?
בקיצור – רק כשבאמת צריך. אם הכלי החינמי מספק לכם את כל המידע שאתם צריכים בלי לעבור את המגבלות, אין סיבה למהר ולשדרג לגרסה בתשלום.
ובכל זאת, הנה כמה סימנים שיכולים לרמוז שזה הזמן לשדרג:
- אתם מגיעים למגבלת החיפושים היומית או החודשית בכלי החינמי על בסיס קבוע.
- חסרים לכם פיצ'רים משמעותיים כמו המלצות לאופטימיזציה של תוכן או מעקב אחרי מילות מפתח לאורך זמן.
- אתם צריכים עוד כלים שיכולים להציע פונקציות נוספות (כמו SEO טכני, ביקורת לאתר וכו').
כשיגיע הזמן לשדרג, יש כמה כלים שיכולים לגדול יחד אתכם. לדוגמה, Moz Pro או Semrush מציעים יכולות מתקדמות. כלים נוספים עם תכניות בסיס זולות יחסית כוללים את KWFinder ו-GetKeywords.
איך בוחרים את כלי מחקר מילות המפתח הטוב ביותר לעסק?
כשבוחרים כלי מחקר מילות מפתח, מומלץ לפעול לפי הצעדים הבאים:
- תבינו את התקציב שלכם
- תגדירו מה אתם צריכים מהכלי (מה אתם רוצים להשיג?)
- תתנסו בכלים שונים דרך גרסאות ניסיון (כמעט כל כלי מציע ניסיון חינמי)
- תבקשו משוב מצוות העובדים הכי חשוב? תעשו ניסוי בפועל עם הכלים המובילים כדי לראות מה הכי מתאים.
כלים לחקר מילות מפתח מתקדם – לאחר שהאתר מדורג
Google Search Console
Google Search Console (או בקיצור GSC) הוא הכלי החינמי של גוגל, שמאפשר לנו לעקוב אחר ביצועי האתר שלנו במנוע החיפוש. הכלי מציג בין היתר איך האתר שלנו מתפקד עבור עד 1,000 מילות המפתח המובילות בחיפוש אורגני. כדי לראות את הנתונים, פשוט נכנסים לדוח התוצאות בחיפוש (Search Results Report) ושם מתחילה ההרפתקה.
אז מה עושים עם כל הדאטה הזה?
יש המון דרכים לשחק עם הדוח לצורך מחקר מילות מפתח, אבל אחת המומלצות היא לזהות מילות מפתח בירידה – מילות חיפוש שבעבר סיפקו יותר תנועה לאתר, אבל לאחרונה ירדו.
לדוגמה: זיהינו שמילת המפתח באתר שלנו לנושא "ביטוח חיים" ירדה במספר הקליקים שלה בצורה משמעותית. בתגובה, הם החליטו לרענן את התוכן על ידי עדכון והוצאה מחודשת של מדריך מעודכן. זה עבד, והקליקים חזרו לעלות.
שימו לב לעונתיות
הנה המלצה שיכולה לחסוך לכם המון כאבי ראש: כשאתם מנתחים ביצועים ב-GSC, הקפידו תמיד לבחור תקופות שנה-אחר-שנה, כדי להימנע ממספרים מעוותים שנובעים מעונתיות. למשל, אם תסתכלו על ביצועי האתר שלכם בחודש אוקטובר, תגלו שכמעט תמיד יש ירידה טבעית כי אנשים נהנים מחופשת החגים ולא גולשים כמו בשאר השנה.
יתרונות וחסרונות של Google Search Console
יתרונות:
- מאפשר למצוא הזדמנויות חדשות על בסיס ביצועי האתר שלכם.
- מספק נתונים חשובים כמו הופעות, אחוזי קליקים (CTR), ועוד.
חסרונות:
- הכלי לא מציג נתונים מעמיקים על מילות מפתח אם לא מחברים אותו לכלי אחר כמו Keywords Everywhere.
- מוגבל לנתוני האתר שלכם בלבד.
Google Search Console הוא באמת אחד הכלים הטובים והחינמיים למעקב אחרי ביצועי האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, ואם תשחקו איתו נכון – הוא יהפוך לכלי שאין שני לו בקידום אורגני.
Google Trends
Google Trends הוא כלי שיכול לעזור לכם לזהות מגמות עולות במילות מפתח לאורך זמן. אם למשל תקלידו חיפוש על "תוכן מבוסס AI", תראו עלייה חדה בכמות החיפושים סביב הנושא הזה לאחרונה.
היופי בגוגל טרנדס הוא ביכולת שלו להציג גם מילות חיפוש נוספות שקשורות לנושא. לדוגמה, כשאתם גוללים למטה, תמצאו ביטויים מתפתחים כמו "יוצר תוכן AI", "OpenAI", ו-"ChatGPT". כלי מחקרי קלאסי לעקוב אחרי נושאים חדשים לפני שהמתחרים יגלו אותם.
רוצים למצוא רעיונות נוספים שקשורים לנושא שאתם חוקרים? פשוט תקלידו את הביטוי הזה שוב בגוגל טרנדס ותראו אילו חיפושים קשורים צברו פופולריות סביב הנושא. כמו, אם תחפשו "Google AI", תקבלו מגוון נושאים מדויקים שאנשים מחפשים לגביהם.
יתרונות:
- עדכונים בזמן אמת
- בסיס נתונים היסטורי רחב
- השוואת מילות מפתח לפי אזורים גאוגרפיים
חסרונות:
- אין נתונים מספריים מדויקים על נפח החיפוש
- אין אפשרות לשמור חיפושים
איך מוצאים את מילות המפתח הטובות ביותר בעזרת כלים למחקר מילות מפתח?
כדי לבחור מילות מפתח שמתאימות לכם, תעשו את הדברים הבאים:
- תבדקו את הנתונים על כל מילת מפתח כמו נפח חיפוש ותחרות
- תוודאו שהמילה רלוונטית למוצרים או השירותים שלכם
- תקבעו מה כוונת החיפוש מאחורי המילים אם אתם רוצים מדריך יותר מפורט, מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו לבחירת מילות המפתח הטובות ביותר.
לקריאת המדריך המקיף לבחירת מילות מפתח לחצו >> מדריך בחירת מילות המפתח