למה שיווק אורגני חשוב?
קודם כל, השיווק האורגני עוזר לבנות אמון ומעמד מול קהל היעד שלכם. אנשים מעדיפים מידע ממקור אמין ולא מתחמנים שמפוצצים אותנו במודעות ממומנות בכל פינה ברשת.
יתרון נוסף – ברגע שאתם מצליחים לבנות מותג אמין ומוכר, גם הפרסום הממומן שלכם יהפוך להרבה יותר אפקטיבי. מחקר מ-BrightEdge מצא ש-53.3% מהתנועה ברשת מגיעה ממקורות אורגניים, וש-70-80% מהמשתמשים באינטרנט מתעלמים ממודעות ממומנות.
כלומר, מי שמופיע במקומות הראשונים בתוצאות האורגניות בגוגל זוכה בנתח משמעותי יותר של הקליקים.
אז כן, זה ברור – שיווק אורגני הוא הדרך המובילה ליצירת תנועה לאתר שלכם. גולשים רואים בדף הראשון של גוגל מקום של אמינות, והם יחפשו בו פתרונות לבעיות שלהם.
לכן, התוכן שלכם צריך להיות מותאם למגוון מטרות: להעניק מידע, לפתור בעיות ולמכור.
איך זה עובד? אתם יוצרים תוכן איכותי, מעניין ואינפורמטיבי שעונה על השאלות של הגולשים. בהדרגה, המותג שלכם יהפוך למוכר יותר, גם אם המשתמשים לא זקוקים למוצר שלכם ברגע זה.
כשהם יעמדו מול בעיה בעתיד, אתם תהיו הראשונים שהם יחשבו לפנות אליהם.
יתרונות השיווק האורגני
עכשיו כשאנחנו מבינים למה הוא חשוב, בואו נדבר על היתרונות המובהקים:
- יצירת מודעות למותג
- שיפור התדמית והמוניטין של המותג
- העלאת התנועה לאתר שלכם
- שמירה על מעורבות גבוהה עם הקהל
- יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות
- חיזוק קמפיינים ממומנים עם תשתית אורגנית מוצקה
שורה תחתונה? כן, זה לוקח זמן, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.
איך עובד השיווק האורגני?
המטרה של כל משווק בפעילות אורגנית היא אחת – לגרום למותג שלכם להיות מוכר, כדי שכשאנשים יצטרכו משהו – הם יבחרו בכם. התוכן שתייצרו הוא הכלי שמאפשר לענות על הצרכים של המשתמשים.
אתם יכולים להדריך, להציג את היתרונות של המוצר או השירות שלכם, לטפח לקוחות פוטנציאליים עם הצעות מדויקות ברגע הנכון, ולסנן את מי שמחפש בדיוק את מה שיש לכם להציע.
כך, תובילו את הלקוח בכל שלב במסע הקנייה שלו – מרגע ההיכרות הראשונית עם המותג ועד שהוא יהפוך ללקוח נאמן שלכם.
העיקרון – כשהמשתמשים יקבלו תשובות לשאלות שלהם מכם, הם יזכרו אתכם. ואז, כשיעלו בפניהם בעיות – אתם תהיו הבחירה האמינה שלהם. זה בדיוק הקסם של שיווק אורגני: הוא לא פולשני ולא דורש השקעה כספית, ועדיין מביא לידים איכותיים והופך אותם ללקוחות מרוצים.
אז מה ההבדל בין שיווק אורגני לממומן?
כל אחת מהאסטרטגיות – אורגנית או ממומנת – מכוונת למטרה אחרת. אין דרך "טובה" יותר, כי האידיאל הוא שילוב בין השניים.
שיווק אורגני מתאים כשאתם רוצים לבנות מודעות למותג, להקים מוניטין וליצור קשרים ארוכי טווח עם הקהל שלכם, בלי השקעות כספיות גדולות. זו גישה ארוכת טווח שדורשת זמן, סבלנות ורצון כנה לעזור. השיווק האורגני הוא גם הבסיס לשיווק מפה לאוזן מוצלח – הדרך הטבעית להביא לקוחות מרוצים והמלצות חיוביות.
אבל, אם אתם מחפשים תוצאות מהירות – לידים חדשים וסגירת עסקאות – לכו על שיווק ממומן. זה כולל מודעות בתשלום ברשתות חברתיות, קמפיינים במנועי חיפוש, פרסום בוידאו ביוטיוב ועוד. כל אלו יאפשרו לכם למקד את הקמפיינים ללקוחות הפוטנציאליים הנכונים בזמן קצר ולראות תוצאות מהירות.
לסיכום, סטארט-אפים ייהנו משילוב של השניים – אורגני לבניית מוניטין ומודעות לטווח הארוך, וממומן להבאת תוצאות מידיות בשוק תחרותי.
בכל הקשור לניתוח ביצועים – הכלים העיקריים לשיווק אורגני הם Google Analytics ו-Ahrefs. הם ייתנו לכם תובנות לגבי מיקומי האתר שלכם, מספר המשתמשים שמבקרים בדפים, וביצועים כלליים. בקמפיינים ממומנים, תמדדו את החזר ההשקעה שלכם (ROAS).
עכשיו, כשאתם מבינים למה שיווק אורגני חשוב ואיך הוא עובד, הגיע הזמן לדבר על האסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את הקשרים הנכונים עם הקהל שלכם.
למידע נוסף על ההבדלים בין שיווק אורגני לקידום ממומן היכנסו למאמר שלנו :אורגני VS ממומן מי המנצח?
שיטות שיווק אורגני
קידום אתרים אורגני
המטרה של SEO (קידום אורגני) היא פשוטה: לגרום לאתר שלכם להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, רוצים לספק למשתמשים תשובות כמה שיותר מדויקות לשאילתות שלהם.
כדי להיות בטופ, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה מחקר מילות מפתח. המטרה היא לזהות את הביטויים שהכי טובים לעסק שלכם. ואם אתם מותג מבוסס עם מוניטין חזק, תוכלו להשתמש במילות מפתח עם נפח חיפושים גבוה. אם אין לכם עדיין הרבה טראפיק, או שהמוניטין שלכם ברשת עוד לא מבוסס, אולי כדאי לכם לחשוב על מילים עם נפח חיפושים נמוך יותר – במיוחד ביטויי זנב ארוך.
נכון, זה פחות משתמשים, אבל זה נותן לכם סיכוי טוב יותר להופיע גבוה בחיפושים שלהם כי התחרות פחות קשוחה.
כדי לייצר תוכן שהקהל שלכם יאהב (ולמען האמת, גם גוגל יאהב), הנה כמה עצות שכדאי לזכור:
- התחשבו בכוונת הגולש – דפים שונים באתר שלכם נועדו למטרות שונות. דף הנחיתה, למשל, מתמקד בכוונת קנייה, ואילו הבלוג שלכם מיועד למי שמחפש מידע או רוצה ללמוד. כשאתם בוחרים את מילות המפתח, תחשבו מה באמת הגולש רוצה כשמגיע לכל דף.
- כותרת H1 אחת בכל עמוד – בדיוק כמו שספר יכול להיות עם שם אחד, כל עמוד באתר שלכם צריך H1 אחד. מדובר בכותרת הראשית, והיא חייבת להתאים לנושא הדף. אל תנסו להתחכם עם גוגל פה.
- התאימו את הכותרת לכוונת החיפוש – הכותרת שלכם היא הדבר הראשון שהמשתמש יראה בתוצאות החיפוש. אם היא תואמת למה שהוא חיפש, יש יותר סיכוי שהוא יקליק על הקישור שלכם. אז אם מדובר במאמר הסברתי, אל תנסו למכור. תנו לגוגל ולמשתמש להבין שאתם פה כדי לספק תשובות.
- מטא תיאור – זה מה שמופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש. זו ההזדמנות שלכם לספר במהירות על מה מדובר. הקפידו לשמור על 150-160 תווים ולהיות ממוקדים וברורים.
- יצירת URL קריא – הקפידו שהכתובת שלכם תהיה פשוטה, תכלול את מילות המפתח החשובות, ותהיה ידידותית למשתמש וגם לגוגל.
- תשמרו על תוכן ייחודי – אם יש לכם תוכן כפול, כמו בדפים עם מוצרים דומים, גוגל עלול להתבלבל איזה דף להציג. אם חייבים להשאיר את התכנים האלה, תגידו לגוגל באמצעות URL קנוני איזה דף הוא המקורי.
עם כמה צעדים פשוטים, אפשר לשדרג את הדירוג האורגני שלכם ולתת לאתר שלכם דחיפה למעלה בתוצאות החיפוש. תזכרו, המפתח הוא באיכות, רלוונטיות, והבנה של מה באמת הגולש שלכם מחפש.
יצירת תוכן במגוון פורמטים
תכנים שונים יכולים לעזור למשווקים להשיג מטרות שונות, וזה ממש קריטי לא לזלזל בכוח של תוכן חינוכי, מעורר עניין, או תוכן ירוק עד. התוכן הירוק עד, למשל, מאפשר לכם להראות מומחיות, להביא לידים איכותיים, ולהזניק את התנועה באתר. מה שנפלא בתוכן כזה הוא שהוא תמיד רלוונטי עבור הקהל שלכם, ולא משנה כמה הטרנדים משתנים מסביב. מאמרים כאלה אפשר להעלות לבלוג שלכם, או לפרסם בבלוגים של אחרים (מה שנקרא Guest Blogging).
תוכן חינוכי, לעומת זאת, הוא כלי נהדר לטיפוח לידים בהתאם לשלב שבו הם נמצאים במשפך המכירה. לא כל הלקוחות שלכם נמצאים באותו מצב, ולכן ההתאמה האישית בתכנים החינוכיים היא קריטית. את התוכן הזה אפשר לפרסם בבלוג, בבסיס הידע של האתר, וגם לשלוח אותו באימיילים או לשלב אותו בצ'אטבוטים. תוכן חינוכי יכול לכלול מדריכים מפורטים והסברים על איך למקסם את השימוש בשירות שלכם, וכמובן – סרטוני וידאו הם כלי מעולה שיכול לעזור לכם להמחיש את היתרונות של המוצר שלכם בצורה הכי יעילה.
ומה לגבי תוכן שמעורר מעורבות? זה החלק שבו אתם מייצרים קשרים עם הקהל, שומרים אותו מעורב ופעיל. כאן נפתחות לפניכם אין ספור אפשרויות: תחרויות, חידונים, הגרלות ברשתות החברתיות, הכול כדי לייצר לידים חדשים ולחזק את הקשר עם הקהל הנוכחי. דרך אגב, אנשים אוהבים מותגים שמראים להם מה קורה מאחורי הקלעים – זה יוצר חיבור רגשי. תראו להם גם את הרגעים המוצלחים וגם את הפאשלות שלכם, זה יעזור להם להרגיש שהם חלק מהסיפור שלכם.
תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא זהב טהור לכל מותג. בקשו מהלקוחות שלכם לשתף חוויות, להעלות ביקורות ועדויות ברשתות החברתיות – זה בונה אמון ומקרין אמינות. הרבה אנשים יבדקו ביקורות של משתמשים לפני שהם קונים ממותג בפעם הראשונה, ולכן התוכן הזה חשוב כמו אוויר לנשימה. אפשר להציג את הביקורות באתר, בצ'אטבוט, ובפרופילים ברשתות החברתיות, כמו אינסטגרם, כדי למשוך לקוחות חדשים ולהגביר את האמון במותג שלכם.
השתמשו בשיווק שותפים
רוצים ליצור תוכנית שותפים אפקטיבית? אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר הוא אנשים אמיתיים שמדברים על המוצר שלכם, ולא פרסומות קופצות שכל כך קל להתעלם מהן. אנשים נוטים לסמוך על ההמלצות של אחרים, במיוחד אם הם מעריכים אותם. פה נכנסת תוכנית השותפים שלכם לתמונה.
תתחילו לחפש שיתוף פעולה עם בלוגרים פופולריים, מובילי דעה ומשפיענים מהתחום שלכם. האנשים האלה יכולים להמליץ על המוצר שלכם, להבליט את היתרונות שלו ברשתות החברתיות, ולייצר עבורכם תנועה איכותית.
איך זה עובד? כל משפיען מקבל קישור ייחודי, וכשהגולשים מבצעים רכישה דרך הקישור הזה, השותף מקבל עמלה קבועה, ואתם מרוויחים לקוחות חדשים. לא רק שזו דרך מצוינת להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל מכירות, אלא שזה גם עוזר לבנות אמון במותג שלכם.
אם אין לכם כרגע תקציב להשקיע בתוכנית שותפים רחבה, אל דאגה – יש לכם אפשרות להתחיל בשיתופי פעולה עם משפיענים קטנים יותר (מיקרו-משפיענים) שאוהבים את המוצר שלכם ומוכנים לשתף פעולה על בסיס ברטר. תנו להם את המוצר שלכם בתמורה להמלצה שלהם.
שורה תחתונה – זהו פתרון חכם שמבוסס על אמון אישי, ומספק הזדמנות מצוינת להגדיל את התפוצה בלי לשבור את הבנק.
שיווק באמצעות אימיילים
דרך מעולה לשתף את התוכן שכבר יצרתם, לקדם מבצעים חמים ומוצרים מובילים, ולבנות קשרים עם הקהל שלכם. זו אסטרטגיית שיווק אורגנית שאתם יכולים לבצע בחינם עם שירותי אימייל מקצועיים.
תוכלו ליצור קמפיינים לקידום מכירות כדי ליידע את הקהל שלכם על מבצעים ולקדם וובינרים וכנסים קרובים. רוצים לטפח לידים? תשתפו תוכן חינוכי כדי לקדם אותם במורד המשפך השיווקי. תשלחו אימיילים ללקוחות שנטשו את העגלה או קמפיינים לחידוש עניין כדי לא לפספס הזדמנויות מכירה. אוטומציה תעזור להפוך את תהליך המכירה ליעיל יותר – פחות טעויות, יותר חיסכון בזמן, ועלייה באחוזי המרה.
שיווק אורגני ברשתות חברתיות
93% מהמשווקים משתמשים באיזושהי אסטרטגיה של שיווק ברשתות חברתיות, וזה ממש לא מפתיע. הרי 4.7 מיליארד אנשים ברחבי העולם מבלים זמן לפחות באחת מהפלטפורמות החברתיות על בסיס קבוע.
המשווקים עובדים קשה כדי שהקהל היעד שלהם ייחשף לתוכן שהם מייצרים ברשתות החברתיות. הם מזמינים את מנויי הדוא"ל לעקוב אחריהם ברשתות, משתמשים בהאשטאגים, ומעוררים מעורבות כדי להגדיל את כמות העוקבים שלהם.
אסטרטגיית מדיה חברתית עוזרת לשמור על נוכחות המותג באמצעות פוסטים אורגניים מרתקים ונותנת הזדמנות לקדם תכנים גדולים יותר, כמו וובינרים או ספרים דיגיטליים.
וובינרים
כשמדובר על אירועים חיים ו-וובינרים, אין ספק שמדובר באחד הכלים היותר מאתגרים לשימוש באסטרטגיות שיווק אורגניות. כן, זה דורש הרבה עבודה והשקעה, אבל תחשבו על זה ככה – זו דרך מעולה להעביר תוכן מורכב ורציני יותר לקהל היעד שלכם, ובדיוק למקום בו הוא מחפש את זה.
אז איך זה עובד? וובינר יהיה לרוב בין 30 ל-90 דקות ויתמקד בנושא אחד ספציפי. לעומתו, אירוע חי יכול להיות מורכב יותר עם כמה דוברים, סדנאות ופאנלים. כמו תמיד, אם התוכן שלכם לא נותן ערך אמיתי או לא פותר בעיה אמיתית עבור הקהל, חבל על המאמץ. אנשים פשוט לא יגיעו, או גרוע יותר, יתחילו ולא יסיימו לצפות.
דוגמה מצוינת לכך היא Drift, שמארגנים גם כנסים חיים וגם וובינרים וירטואליים. הם מציעים תכנים כמו אסטרטגיות מכירה לניהול לידים, גיוס לקוחות פוטנציאליים וניהול עסקאות.
ואז מה? ברגע שהאירוע הסתיים, כל הלידים שהגיעו לשם עוברים מיון ומועברים למחלקת המכירות שמתחילה לטפח את אלו עם הפוטנציאל הכי טוב. זו דרך נהדרת להפוך אירוע לוובינר מוצלח למכירות בפועל!
פודקאסטים
הם כלי נהדר לשיווק אורגני, בעיקר כי הם מצליחים להשיג כמה יעדים עסקיים בבת אחת, במיוחד אם נשתמש בהם כדי לראיין את קהל היעד שלנו.
הנה כמה יתרונות בולטים בניהול פודקאסט:
- יצירת תוכן איכותי המבוסס על סיפורים מהעולם האמיתי.
- גישה ישירה לרוכשים פוטנציאליים באמצעות הזמנתם להתראיין.
- הגעה ליותר רוכשים פוטנציאליים כאשר המרואיינים משתפים את הפרקים שבהם הופיעו.
- יצירת תוכן שאפשר להשתמש בו מחדש למדיה חברתית, מגנטים ליצירת לידים, ופוסטים בבלוג.
אסטרטגיית שיווק אורגנית
אחרי שהבנו מה השיטות היעילות ביותר, אסטרטגיה נכונה היא בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי למשוך גולשים בלי להוציא הון על פרסום. הנה השלבים איך עושים את זה נכון.
- לנתח את הרגלי התנועה הנוכחיים באתר שלכם דבר ראשון שצריך לעשות זה להבין איפה אנחנו עומדים היום. תבדקו מאיפה מגיעה התנועה האורגנית שלכם כרגע – האם זה דרך הבלוג? סרטוני יוטיוב? דיוור אלקטרוני? עכשיו תחשבו: איך הקהל האידיאלי שלכם מגלה עסקים כמוכם? אולי הם קוראים פרסומים בתעשייה, מבלים ברשתות חברתיות, או נחשפים לאתרים של חוות דעת?
ברגע שמבינים את התנועה האורגנית שכבר מביאה תוצאות, אפשר למקד את המאמץ ביצירת תכנים שמתאימים להרגלי הצריכה של קהל היעד שלכם. ככה, נוכל לייצר עוד תוכן שיעניין אותם וימשוך עוד גולשים. - ליצור תוכן מותאם אחרי שהבנו איפה הקהל שלנו נמצא, זה הזמן להתחיל ליצור תוכן. אבל חכו רגע – אל תתחילו סתם לכתוב. קודם תכננו: על איזה סוגי תכנים כדאי להתמקד? אם הבלוג הוא הערוץ הנבחר, כדאי לעשות מחקר מילות מפתח ולבדוק מה המתחרים עושים. ואז, תבנו רשימה של רעיונות לפוסטים ותתחילו לכתוב.
רוצים ליצור תכנים כמו מחקרי שוק או סיפורי הצלחה? זה ידרוש מכם איסוף נתונים ומחקר מעמיק לפני שתוכלו להעלות את הממצאים שלכם.
- אופטימיזציה של התוכן זה החלק של האיקיוז – כי בלי SEO, אף אחד לא ימצא את התוכן שלכם. כל מה שצריך לעשות זה לוודא שהתוכן ממוקד מבחינת מילות מפתח, שהעיצוב אטרקטיבי, ושיש לכם תגיות מטא שמסבירות לגוגל בדיוק על מה התוכן שלכם מדבר. תבצעו את זה גם לבלוגים שלכם, לתיאורי וידאו ביוטיוב, ואפילו לפוסטים ברשתות חברתיות.
- להעריך ולשפר כל הזמן שיווק אורגני הוא לא זבנג וגמרנו. חייבים למדוד, להעריך, ולשפר כל הזמן. יש כלים שיעזרו לכם להבין מה עובד ומה לא – כמו כלי ה-SEO של HubSpot. זה ייתן לכם מדדים על ההשקעה שלכם ויעזור לעקוב אחרי הביצועים של האתר לאורך זמן.
לסיכום, אסטרטגיית שיווק אורגנית בנויה על הבנה עמוקה של הקהל שלכם ויצירת תוכן שמעניין אותו. ברגע שהם צריכים לקבל החלטת קנייה, הם כבר יחשבו עליכם קודם כל.
מה שנשאר לכם לעשות עכשיו זה להתחיל ליישם!
רוצים להיעזר במקצוענים? שיווק אורגני עם פאי דיגיטל
PIEDIGITAL מתמחה בקידום אתרים עם אסטרטגיה חכמה שמותאמת לכל לקוח. אנחנו יודעים כמה התחרות יכולה להיות קשוחה, ולכם יש מספיק על הראש. אז למה לא להשאיר את המומחיות בקידום לנו? עם ניסיון של 20 שנה בקידום אתרים אורגני, אנחנו מבינים שזה לא רק להביא יותר קליקים לאתר – זה להביא את הלקוחות הנכונים, בזמן הנכון.
אנחנו מתמקדים בבניית אסטרטגיית תוכן מדויקת שמותאמת לעסק שלכם, כי בסופו של דבר, גוגל מעריך תוכן איכותי ואמין. נתחיל עם מחקר מילות מפתח שיזהה בדיוק את ההזדמנויות לקידום, ולא סתם להילחם על ביטויים יוקרתיים – אלא כאלה שבאמת מביאים תוצאות. האסטרטגיה שלנו כוללת בניית קישורים, אופטימיזציה טכנית, תוכן עשיר וכתיבה מותאמת לצורכי המשתמש.
היופי פה הוא שלא רק נשיג לכם דירוגים גבוהים, אלא נעזור להפוך את התנועה ללידים, ואותם ללקוחות משלמים. בואו נוביל אתכם לתוצאות, ניצור לכם נוכחות דיגיטלית חזקה ונתמודד עם כל אתגר שגוגל זורק עלינו.