כמה זמן לוקח קידום בגוגל?
משך הזמן הנדרש לקידום אתרים בגוגל תלוי במספר גורמים, כולל תחרות בשוק, מצב האתר הנוכחי, איכות התוכן, והמאמצים השוטפים בקידום. להלן טבלה עם הערכות זמן לפי שלבים וסוגי אתרים:
סוג האתר | תחרות נמוכה | תחרות בינונית | תחרות גבוהה |
---|---|---|---|
בלוג או אתר תוכן קטן | 3–6 חודשים | 6–12 חודשים | 12–18 חודשים |
אתר עסקי מקומי | 3–9 חודשים | 9–15 חודשים | 12–18 חודשים |
אתר מסחר אלקטרוני | 6–12 חודשים | 12–18 חודשים | 18–24 חודשים |
מותג בינלאומי | 9–12 חודשים | 12–24 חודשים | 24+ חודשים |
פירוט לפי טיימליין (ציר זמן)
1. שלב ההתחלה (חודש 1–3)
- פעולות עיקריות:
- מחקר מילות מפתח.
- אופטימיזציה טכנית (תיקון שגיאות באתר, שיפור מהירות טעינה, תיקון מבנה URL).
- יצירת אסטרטגיית תוכן.
- ציפיות לתוצאות:
שינויים מינימליים בדירוגים. ניתן לראות שיפור קל במדדים כמו מהירות אתר ונראות בסיסית.
2. שלב ההתבססות (חודש 4–6)
- פעולות עיקריות:
- פרסום תוכן איכותי וממוקד.
- בניית קישורים פנימיים וחיצוניים איכותיים.
- חיזוק חוויית משתמש (UX).
- ציפיות לתוצאות:
שיפור מתון בדירוגים עבור מילות מפתח בתחרות נמוכה עד בינונית. עלייה מתונה בתנועה האורגנית.
3. שלב ההשפעה המשמעותית (חודש 7–12)
- פעולות עיקריות:
- הרחבת תוכן לאתר.
- חיזוק פרופיל הקישורים.
- אופטימיזציה מתמשכת למילות מפתח חדשות וביצועים קיימים.
- ציפיות לתוצאות:
דירוגים גבוהים עבור מילות מפתח בתחרות נמוכה, שיפור בתחרות בינונית, והתחלה של התקדמות בתחרות גבוהה.
4. שלב השימור והצמיחה (12+ חודשים)
- פעולות עיקריות:
- שימור ושיפור מתמיד של תכנים קיימים.
- זיהוי הזדמנויות חדשות בקידום אורגני.
- חיזוק המותג ברמה הרחבה.
- ציפיות לתוצאות:
יציבות בדירוגים הגבוהים, תנועה אורגנית קבועה או בעלייה, ומיצוי הפוטנציאל בשוק.
גורמים המשפיעים על זמן הקידום
- תחרות בענף: תחומים כמו פיננסים, בריאות ותיירות דורשים יותר זמן מאחרים.
- גיל האתר: אתרים חדשים זקוקים ליותר זמן לביסוס אמינות בגוגל.
- מצב האתר: אתר עם בעיות טכניות חמורות ידרוש זמן רב יותר.
- כמות ואיכות התוכן: אתרים עשירים בתוכן איכותי נוטים להתקדם מהר יותר.
- השקעה כספית וזמן: ככל שההשקעה גדולה יותר, התוצאות מגיעות מהר יותר.
סיכום:
בממוצע, ניתן לראות תוצאות ראשוניות תוך 3–6 חודשים. תוצאות משמעותיות ומבוססות מגיעות בדרך כלל לאחר 9–12 חודשים של עבודה עקבית ואיכותית.
למה קידום אתרים אורגני לוקח כל כך הרבה זמן?
יש סיבות טובות למה תוצאות SEO מגיעות באיחור. אז, בואו נבין למה בדיוק זה לוקח כל כך הרבה זמן.
קודם כל, זה עניין של גוגל. כמו שאי אפשר לשלוט במזג האוויר, אי אפשר לשלוט על הזמן שלוקח לגוגל לסרוק את האתר, לאנדקס אותו ולהחליט איך לדרג אותו. גוגל צריכה זמן לסרוק את האתר, לאנדקס עמודים, ולבחון עד כמה האתר שלכם רלוונטי ומועיל לשאילתות של משתמשים. ואם זה לא מספיק, גם אחרי שהעמודים שלכם יתחילו להופיע בגוגל, זה לא אומר שתכבשו את המקומות הראשונים בין רגע. זה תהליך.
תשאלו את עצמכם – איך אפשר להיות הכי טוב בגוגל? גוגל בוחנת כמה פרמטרים, ולא, זה לא רק עניין של תוכן טוב. למשל, האם האתר שלכם מציע חווית משתמש נעימה? האם הוא נטען מהר? האם הוא מציע תוכן איכותי ומקורי, שנכתב על ידי מומחים אמיתיים?
נכון, SEO הוא לא קידום ממומן, אי אפשר לשלם לגוגל כדי להגיע למקום הראשון בתוצאות האורגניות. צריך להוכיח לגוגל, במעשים ולא בדיבורים, שאתם באמת התוצאה הכי טובה למשתמשים. זה כולל המון עבודה: כתיבת תוכן חדש, עריכה של תכנים קיימים, שיפור מהירות האתר, אופטימיזציה טכנית, בניית קישורים, ועוד. כל אלה לוקחים זמן, וזה לא קורה ברגע.
האלגוריתמים של גוגל משתנים כל הזמן, והתחרות לא פשוטה – כמות האתרים באינטרנט גדלה, ולכן גם לוקח יותר זמן לגוגל לעבד את כל התכנים ולדרג אותם בהתאם.
מניסיוני, SEO הוא תהליך שלוקח לפחות כמה חודשים כדי להתחיל לראות תוצאות משמעותיות, וכמה שנים כדי לבנות נוכחות דומיננטית ויציבה במנועי החיפוש. זו השקעה לטווח ארוך, ומי שמבין את זה, יהנה מפירות קידום האתרים לשנים רבות קדימה.
אז אם אתם מחפשים פתרון מהיר? SEO אולי לא בשבילכם. אבל אם אתם מוכנים להשקיע בבניית נוכחות דיגיטלית אמיתית, אמינה ומתמשכת – זה בדיוק המקום להתחיל.
קראו עוד: ההבדלים בין קידום אורגני לממומן.
מה משפיע על משך הזמן שיקח לראות תוצאות מקידום אתרים?
היסטוריית האתר שלכם
אז, יש לכם אתר, ותוהים איך הגיל שלו משפיע על ה-SEO? ובכן, בואו נצלול לזה יחד. אתרים ותיקים נוטים לקבל יתרון בקידום אורגני פשוט בגלל שהם קיימים יותר זמן. גוגל אמנם לא מעניק בונוס ישיר על גיל האתר, אבל הוא כן צריך זמן כדי לאנדקס אותו. אתר ותיק = יותר זמן לגוגל לסרוק אותו וללמוד עליו.
זה לא אומר שאתרים חדשים נדחקים לפינה! גם דומיינים חדשים יכולים להגיע רחוק, אבל צריך יותר עבודה, סבלנות, ואולי קפה… אגב, יש מיתוס שנקרא "ארגז החול של גוגל" (Google Sandbox), שגורם לנו להאמין שאתרים חדשים צריכים לחכות עד שגוגל יידע איפה למקם אותם, ולפי ג'ון מולר מגוגל, זה יכול לקחת גם שנה.
אבל מה באמת משנה? לא הגיל של הדומיין, אלא מה עשיתם עם הזמן. אתרים ותיקים נוטים להיות עמוסים בתוכן, קישורים נכנסים, וסמכות גבוהה – דברים שגוגל מאוד אוהב. ככל שיש יותר עמודים ותוכן, כך יש לכם יותר הזדמנויות לדרג על מילות מפתח שונות. לעומת זאת, אתרים חדשים צריכים להשקיע משאבים רבים כדי "להתניע".
וזה מוביל אותי לעצה חשובה: לא חובה לקנות דומיין ותיק. גיל זה רק אחד מתוך 200+ פקטורים שגוגל לוקח בחשבון. העיקר הוא שהדומיין שלכם יהיה רלוונטי לעסק. גם מאט קאטס (אקס-גוגל) מסכים: "כל עוד הדומיין שלכם קיים כמה חודשים, כבר אפשר להתחיל להופיע בתוצאות החיפוש". אז אל תשברו את הראש על גיל הדומיין – רלוונטיות ותוכן איכותי יובילו אתכם רחוק יותר בטווח הארוך.
אז תזכרו – אתר וותיק זה בונוס נחמד, אבל לא צריך לקנות דומיין ישן רק בגלל שהוא ישן. במקום זה, תשקיעו בלבנות את הסמכות של האתר שלכם עם תוכן מעולה, קישורים איכותיים ורלוונטיות למה שהקהל שלכם מחפש. ככה תשיגו את המיקומים הנחשקים בגוגל, לא משנה כמה האתר צעיר.
התחרות
כדי להבין איך התחרות משפיעה על הקידום האורגני שלנו, חשוב לזכור ש-SEO הוא לא מדע מדויק – אין תהליך שעובד בדיוק אותו דבר לכל תחום. אם נרצה להתברג במקומות הראשונים במילת מפתח מאוד תחרותית, כמו "מלונות" או "קידום אתרים", צריך לזכור שהתחרות קשה. אבל, מצד שני, אם נבחר ביטויים עם תחרות נמוכה יותר (למשל ביטוי זנב ארוך כמו "מלונות עם אוכל טבעוני בירושלים"), נוכל לראות תוצאות מהר יותר – אבל עדיין לא בהכרח תוצאה של "בינגו" בין לילה.
תזכרו שאתם לא לבד בזירת ה-SEO. המתחרים שלכם כנראה עושים את אותו הדבר – משקיעים בקידום, בתכנים, בקישורים. אם מילות המפתח שאתם רוצים לכבוש הן בעלות נפח חיפוש גבוה ותחרות עזה, הדרך לצמרת תיקח זמן. המפתח הוא סבלנות ואסטרטגיה ברורה. לדוגמה, ביטוי כמו "SEO" הוא כמעט בלתי אפשרי לתפוס בו מקום נכבד, כי כל האתרים שנמצאים שם בראש התוצאות כבר "מתבוססים" עם אלפי קישורים ומוניטין שנבנה במשך שנים.
אז מה עושים?
מכוונים גבוה, אבל מתחילים נמוך: הדרך הכי חכמה להתמודד עם תחרות היא לבחור בביטויים שמצד אחד מכוונים אל המטרה שלנו, ומצד שני לא נתקלים בקירות בלתי עבירים של אתרים ותיקים. לדוגמה, אפשר לנסות לתפוס מקום בתוצאה על ביטוי כמו "SEO לעסקים קטנים". יש לזה פחות חיפושים מהביטוי "SEO", אבל הרבה פחות תחרות – וזה יתרון. ברגע שנראה תוצאות בביטויים קלים יותר, יהיה אפשר להגדיל את ההשקעה בביטויים הכבדים יותר.
מילת המפתח היא סבלנות
אחד הדברים הכי מעצבנים ששואלים אותי זה: "למה הקידום לוקח כל כך הרבה זמן?" בעיקר כשמדובר במישהו שרק פתח אתר ומצפה להתחרות באתרים כמו booking.com. אז בואו נזכיר לעצמנו ש-SEO לוקח זמן, וצריך להיות מוכנים לזה – אם אתם מכוונים למילות מפתח תחרותיות, צפו לתהליך ממושך.
לסיכום, התחרות היא חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום, והיא יכולה להשפיע מאוד על כמה מהר תראו תוצאות. הדרך להצליח היא להבין את השוק, לזהות הזדמנויות בביטויים ארוכים יותר, ולהתמיד גם כשלפעמים נדמה שההתקדמות איטית.
האסטרטגיה, המשאבים והתקציב
כשמדברים על קידום אורגני, תזכרו שהשקעת המשאבים היא זו שתקבע כמה מהר תראו תוצאות. כן, שמעתם נכון – כגודל ההשקעה, כך גודל ההצלחה, אבל בואו נבהיר – הכסף לא קונה דירוגים. השקעה בתוכן איכותי, בכלים מתקדמים ובצוות מקצועי היא שתעזור לכם לבנות אסטרטגיה מנצחת.
לדוגמה, תוכלו להשקיע בתוכן, לכתוב מאמרים או ליצור קמפיינים עם צוותים מקצועיים שמבינים איך כותבים תוכן שמדורג גבוה בגוגל. אם יש לכם תקציב גדול, תוכלו גם להצטייד בכלי SEO חכמים שיעזרו לכם לחקור מילות מפתח, לעקוב אחרי מתחרים ולעשות אופטימיזציות שיגרמו לעבודה לזרום במהירות.
אבל לא משנה כמה תקציב יש לכם, גם עם תקציב קטן אפשר להצליח. אתם פשוט צריכים להבין שהזמן להגעה לתוצאות יהיה ארוך יותר, וככל שההכנה תהיה חכמה יותר – כך התהליך יהיה יעיל. למשל, שימוש בכלי ניתוח פשוטים, השקעה במילות מפתח ממוקדות יותר, והכי חשוב – השקעה באנשים. כל פרויקט מוצלח מתחיל בצוות שמבין את העבודה.
אסטרטגיה היא המפתח. אם אתם מקדישים זמן ותשומת לב לתכנון האסטרטגי שלכם, תוכלו לחסוך בהוצאות ולמנוע בזבוז של משאבים. אסטרטגיה נכונה תכתיב איפה תשקיעו את הזמן שלכם, באילו מילות מפתח תתמקדו ואיך תנהלו את התקציב שלכם.
ניסיון שלי? זה לא רק זמן ומשאבים, אלא ההבנה איך לתכנן כל צעד קדימה. בסופו של דבר, כשההשקעה חכמה – הדרך להצלחה מתקצרת.
טיימליין לקידום אתרים – איך זה מתחיל?
אז בואו נתחיל לפרק את התהליך של קידום אתרים אורגני SEO בחודשים הראשונים, בצורה פשוטה וברורה, שתעזור לכם להבין בדיוק למה אתם נכנסים כשאתם מתחילים תהליך SEO. נפרט מה קורה בכל חודש, מה עושים, ומה אפשר לצפות לקבל.
חודש ראשון – תכנון ומחקר
בתחילת הדרך, הדבר הכי חשוב הוא להכיר לעומק את העסק שלכם, השוק שלכם, והמתחרים שלכם. זה שלב מחקר חיוני, שנבנה על הבסיס הכי חשוב של כל פרויקט SEO מוצלח – תכנון מדויק.
1. מחקר שוק ומתחרים
הסוכנות או המומחה שתבחרו יתחילו במחקר מקיף על התחום שבו אתם פועלים. על מה אנחנו מסתכלים?
- המתחרים הישירים שלכם ואיך הם מדורגים.
- ניתוח של התוכן באתרים שלהם – במה הם מתמקדים.
- זיהוי מגמות בתעשייה שלכם.
- זיהוי מילות מפתח חשובות שיקדמו את האתר שלכם קדימה.
2. בדיקת האתר (Website Audit)
כדי להבין איפה אנחנו עומדים, חייבים לבצע בדיקת אתר יסודית. על מה מסתכלים?
- המבנה הטכני של האתר (מהירות טעינה, קוד לא תקין, בעיות טכניות).
- תוכן האתר – האם הוא בנוי נכון? איך הוא ממוקם במנועי החיפוש?
- חוויית המשתמש – איך האתר שלכם נראה ופועל על כל המכשירים? כאן תבינו האם יש צורך בתיקונים טכניים, או במקרים קיצוניים – האם צריך לבנות את האתר מחדש.
3. תכנון מילות מפתח (Keyword Research)
מילות מפתח הן הבסיס של כל תוכן שתקדמו בעתיד. פה נבחר את המילים שאתם רוצים להיות מדורגים עליהן בגוגל. איזה מילים אנשים מחפשים כשהם מחפשים את המוצר או השירות שלכם? נבנה רשימה מסודרת שתכלול גם מילות זנב ארוך (החיפושים הספציפיים ביותר שמובילים לקהל ממוקד).
חודש שני – תיקונים טכניים והתאמות באתר
החודש השני הוא השלב בו מתחילים לבצע שינויים טכניים ולשפר את הבסיס.
1. שיפורים טכניים באתר
בשלב הזה, צוות ה-SEO נכנס למערכת הניהול של האתר ומתחיל לבצע את השיפורים הנדרשים כדי לעזור לגוגל לסרוק ולהבין את האתר בצורה הטובה ביותר.
- תיקון בעיות טעינה.
- יצירת מבנה URL תקין.
- שיפור תגיות מטא וכותרות (Meta Tags).
2. עיצוב רספונסיבי
לוודא שהאתר שלכם מתאים לכל סוגי המסכים (טלפונים, טאבלטים ומחשבים). גוגל אוהבת אתרים שנראים טוב בכל מכשיר. אם זה לא קורה, נדרש שדרוג מיידי.
חודש שלישי – תוכן מתחיל לצאת לדרך
החודש השלישי הוא החודש בו אנחנו מתחילים לראות את הקסם קורה – תוכן. התוכן שתעלו ישפיע על הדרך שבה גוגל יבין את האתר שלכם ויתחיל לדרג אותו.
1. בחירת מילות מפתח מדויקות
בחודש הזה נצמצם את רשימת מילות המפתח ונבחר את המילים המדויקות שאיתן נתחיל לייצר תוכן.
2. יצירת תוכן ממוקד מילות מפתח
נכין תכנים המיועדים למילות המפתח שבחרנו. התוכן הזה יכלול מאמרים, פוסטים בבלוג, ואפילו תוכן מוצר או שירות. פה נכנס האלמנט היצירתי – איך כותבים כך שהתוכן לא רק מדורג גבוה, אלא גם נותן ערך אמיתי לגולשים. תוכן ארוך במיוחד (מעל 2000 מילים) הוא אחד הכלים הכי טובים לדרג את האתר גבוה.
חודש רביעי – יצירת קישורים ותמיכה טכנית
האתר מתחיל לקבל תאוצה. גוגל מתחיל להבחין בכם, אבל עדיין יש המון עבודה.
1. בניית קישורים איכותיים
חלק בלתי נפרד מקידום SEO הוא בניית קישורים חיצוניים לאתר שלכם. החודש הזה הוא חודש מפתח שבו אנחנו מתחילים לייצר שיתופי פעולה עם אתרים אחרים בתעשייה, או אפילו כותבים אורחים כדי לקבל קישורים נכנסים (Backlinks). יותר קישורים איכותיים – יותר סמכות לאתר.
2. המשך טיפול בבעיות טכניות
אם עלו בעיות מהחודש השני שדורשות תיקון נוסף – זה הזמן. אנחנו נמשיך לשפר את מהירות האתר, התגיות והמבנה.
חודש חמישי – ניתוח נתונים והסתכלות על המדדים
בחודש החמישי, נתחיל לראות את תוצאות העבודה שלנו מתחילות להתגלות, ונבצע ניתוח מעמיק יותר של התוצאות.
1. חיבור לרשתות חברתיות
זה הזמן לוודא שכל ערוצי השיווק שלכם עובדים יחד. מחברים את האתר לרשתות חברתיות ומוודאים שיש תנועה איכותית בין הערוצים.
2. ניתוח באמצעות Google Analytics
נשתמש בכלים כמו Google Analytics כדי לבדוק את ההתקדמות: כמה תנועה האתר מקבל? איזה עמודים מקבלים את רוב התנועה? האם יש שיפור בדירוגים? כל זה ייתן לנו תובנות על מה לשפר בהמשך.
חודש שישי – בדיקות ושיפורים מתקדמים
בחודש הזה, נמשיך לעבוד על הדברים שמביאים את התוצאות הטובות ביותר.
1. בדיקות A/B
נבצע בדיקות A/B, נבדוק אלמנטים כמו כפתורי קריאה לפעולה, צבעים שונים, וכותרות כדי לראות מה עובד טוב יותר.
2. בדיקת Heatmaps
נבדוק איך המשתמשים מתנהגים באתר, עד איפה הם גוללים, ואיפה הם לוחצים הכי הרבה. נשתמש בתובנות כדי לשפר עוד את האתר.
איך אפשר להשיג תוצאות SEO מהר יותר?
בואו נהיה כנים — אין קסם שיכול להבטיח תוצאות SEO מהירות, ובטח שלא כדאי להתפתות לשיטות לא חוקיות כמו Black Hat SEO. אבל, יש דברים שכן אפשר לעשות כדי לשפר את המצב ולגרום לכך שהתוצאות יגיעו מהר יותר, והכול בצורה חוקית ויעילה.
קודם כל, חשוב להשקיע ביצירת אתר עם מוניטין, אתר שנתפס כמאמין ומשקף את הערך שהגולשים מחפשים. חשוב לשלב תוכן איכותי שבאמת עונה על הצרכים של המשתמשים, ולא פחות חשוב, לעבוד לפי ההנחיות של גוגל וללמוד את העקרונות שלהם לקידום אתרים (SEO).
5 דרכים להתקדם מהר יותר עם האתר שלכם:
1. מיקוד במילות מפתח בתחרות נמוכה
כמו שאמרנו לא כל מילות המפתח נולדו שוות. חלקן תחרותיות בטירוף, ומצריכות המון משאבים כדי להתברג בהן למקומות הראשונים. אבל יש גם מילות מפתח עם תחרות נמוכה – ואלו בדיוק המטרות שאתם רוצים לפגוע בהן אם אתם רוצים לראות תוצאות מהירות.
איך מוצאים מילות מפתח עם תחרות נמוכה?
- השתמשו בכלים כמו Keywords Explorer כדי להזין את מילת המפתח המרכזית שלכם.
- עברו לדוח "Matching Terms" והגדירו את הסינון לרמת תחרות מקסימלית של 5.
- עברו על הרשימה, ובחרו מילות מפתח שרלוונטיות לאתר שלכם.
אפשרות נוספת היא לחפש מילות מפתח שבהן אתרים עם Domain Rating (DR) נמוך מופיעים במקומות הגבוהים. זהו סימן לכך שמילות המפתח האלו ניתנות להשגה.
איך עושים את זה?
- הגדירו את המסנן ל-DR מקסימלי של 20 ואת המיקום ל"בטופ 5".
- זה יראה לכם את כל מילות המפתח שהן אפשריות למרות שיש להן תחרות גבוהה לכאורה.
ככה תמצאו הזדמנויות שגם אתרים קטנים יחסית הצליחו לכבוש – ולמה שלא תכבשו אותן גם אתם?
2. אופטימיזציה למענה מיידי (Featured Snippets)
ראיתם פעם את התשובות הקצרות האלה שגוגל מציג בחלק העליון של תוצאות החיפוש? אלו הם featured snippets, ואם תצליחו לזכות בהם, אתם יכולים לעקוף את המתחרים ולהופיע בראש הדף.
איך מוצאים הזדמנויות למענה מיידי?
- השתמשו בSite Explorer והזינו את הדומיין שלכם.
- עברו לדוח Organic Keywords.
- הגדרו את הסינון למיקומים 2-10 והוסיפו סינון ל-SERP features שמציג "featured snippets" – אך כאלו שהאתר שלכם לא מופיע בהם.
עברו על הרשימה וחפשו הזדמנויות שבהן תוכלו להוסיף תוכן שמתאים ל-snippet, כמו הגדרה או תשובה ישירה.
3. שדרוג העמודים עם קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם כלי חזק מאוד שמסייע להעביר PageRank בין העמודים שלכם ומחזק את הדירוג שלהם.
איך למצוא הזדמנויות לקישורים פנימיים?
- השתמשו בAhrefs Webmaster Tools ובצעו סריקה של האתר שלכם.
- עברו לדוח הזדמנויות לקישורים פנימיים, ושם תראו המלצות לקישורים שיכולים לחזק עמודים ספציפיים באתר שלכם.
אם יש לכם עמודים שחשוב לכם לקדם, פשוט הוסיפו קישורים רלוונטיים מעמודים אחרים באתר, ותראו איך הם מתחילים לטפס במנועי החיפוש.
4. הקפידו שהעמודים שלכם ניתנים לאינדוקס
אחד הדברים הבסיסיים והחשובים בקידום האתר הוא לוודא שהעמודים שלכם בכלל מופיעים במנוע החיפוש. אם גוגל לא יכול לאנדקס את העמודים שלכם, פשוט לא תראו אותם בתוצאות החיפוש (SERP). זה אולי נשמע כמו משהו שברור מאליו, אבל תאמינו לי – לא מעט אנשים שוכחים על הדרך ומשאירים בטעות תגיות noindex בעמודים חשובים.
אז מה עושים? מריצים סריקה לאתר שלכם בעזרת כלי כמו Site Audit (שאגב, זמין בחינם עם AWT). הכלי הזה יראה לכם אם יש לכם עמודים עם תגיות noindex שלא צריכים להיות שם, מה שאומר שמצאתם בעיה שצריך לתקן.
אם מצאתם עמודים כאלה, תעברו עליהם ותבדקו האם הם הוגדרו כnoindex בכוונה או בטעות. אם זה בטעות – פשוט תסירו את התגיות האלה ותחזרו למסלול הנכון.
5. עדכון תוכן ישן – השקעה ששווה זהב
אם יש לכם עמוד שלא מקבל תנועה כמו פעם או שהוא פשוט לא מדורג טוב כמו שציפיתם, יכול להיות שהוא פשוט לא עדכני. והפתרון? תנו לו רענון! לא פעם ולא פעמיים ראיתי איך עדכון פשוט של פוסט ותיק הצליח להחזיר אותו למשחק ולהקפיץ את התנועה האורגנית.
איך מוצאים את העמודים שזקוקים לרענון? אתם יכולים להשתמש בדו"ח הזדמנויות, ללחוץ על האופציה "תוכן עם ירידה בתנועה", ותוך שנייה תמצאו את העמודים עם ירידה בתנועה במהלך ששת החודשים האחרונים.
מעבר על הרשימה הזו ייתן לכם מושג טוב לאן כדאי לכוון. לדוגמה, אם יש לכם עמוד על "החיפושים הפופולריים ביוטיוב", ואתם שמים לב שהתנועה בו בירידה ושהוא לא עודכן כבר כמה שנים – זה הזמן לקחת אותו לרענון עם נתונים חדשים ועדכניים.
תזכרו: גולשים וגוגל אוהבים מידע חדש, עדכני ומועיל. אז תדאגו לשמור את האתר שלכם חי ונושם עם תוכן שמתעדכן כל הזמן.
האם כדאי לעצור את הקידום אם אין תוצאות?
זאת שאלה קלאסית שאני שומע הרבה פעמים, ואני אגיד חד וחלק — לא. כמו שציינתי קודם, תוצאות SEO לא מגיעות מיד. כשאתם מתחילים קמפיין SEO, יש תקופת התאקלמות.
יכול לקחת זמן עד שהאתר יתחיל לקבל מיקומים טובים בתוצאות החיפוש.
חשוב להמשיך באסטרטגיה לטווח ארוך ולהשקיע בתוכן, קישורים, ואופטימיזציה. נסיגה במאמצי ה-SEO תגרום לאתר לאבד את כל המומנטום שהצטבר, וזה יכול לגרום לנסיגה משמעותית במיקומים.
קידום אורגני זו עבודה של טווח ארוך, אז גם כשזה לא מרגיש ככה — המשיכו להשקיע.
שכירת מומחי SEO יכולה להפוך את ההשקעה שלכם לכדאית יותר
עם מעל 200 פרמטרים שקובעים את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, כל עזרה היא מבורכת. בין אם זה On-page, Off-page או SEO טכני, מומחי קידום אתרים יכולים להפוך את המשימה של אופטימיזציית האתר לקלה יותר. ב"פאי דיגיטל", יש לנו צוות של מקצוענים שיכולים לעזור לכם בדיוק במקום שאתם צריכים, בין אם מדובר באופטימיזציה בסיסית או קידום מתקדם.
זקוקים לעזרה מקצועית? אנחנו כאן! ב"פאי דיגיטל" מתמחים בקידום אתרים ובניית אתרים בארץ. המומחים שלנו יכולים לסייע לכם ליצור אסטרטגיה מותאמת אישית שתוביל אתכם להצלחה בתוצאות החיפוש.