גארי איליס של גוגל ענה על שאלה שעלתה לכל מקדם אתרים בישראל האם כדאי .com או .co.il מה גוגל מעדיפה? האם יש תעדוף ברמת התוצאות חיפוש בישראל? אז גארי איליס שם לנו תשובה ברורה (גילוי נאות שלא חידשה למקדמי אתרים שלנו בפאי דיגיטל הרבה), והסביר איך זה בהשוואה לשמות דומיינים שאינם מדינות. השאלה התרחשה בפודקאסט SEO Office Hours.
קוד מדינה שמות מתחם של הדומיין
שמות דומיינים הספציפיים למדינות נקראים ccTLDs (Ccountry Code Top Level Domains). אלו הם שמות דומיין שמתמקדים במדינות ספציפיות. דוגמאות ל-ccTLDs אלו הן .de (גרמניה), .in (הודו) ו-.kr (קוריאה). שמות דומיין מסוג זה אינם מכוונים לשפות ספציפיות, הם מכוונים רק למשתמשי אינטרנט במדינה מסוימת.
כמה ccTLDs מטופלים על ידי Google למטרות דירוג כאילו הם דומיינים כלליים רגילים ברמה העליונה (gTLD), שהם דומיינים שאינם ספציפיים לארץ. דוגמה פופולרית היא .io, שמבחינה טכנית הוא ccTLD (שנוגע לטריטוריית האוקיינוס ההודי הבריטי), אך בגלל אופן השימוש בו, גוגל מתייחסת אליו כאל gTLD רגיל (דומיין גנרי ברמה העליונה).
העלאת דירוג עבור ccTLDs
השאלה שגארי איליס ענה עליה הייתה לגבי חיזוק הדירוג שניתן ל-ccTLDs.
זאת השאלה: "כאשר אדם קוריאני מחפש בגוגל בקוריאנית, האם דומיין com.kr או דומיין .com מצליחים יותר?"
גארי איליס ענה: "שאלה טובה. באופן כללי, שמות הדומיינים המקומיים, במקרה שלך .kr, נוטים להצליח יותר מכיוון שחיפוש Google מקדם תוכן מקומי למשתמש."
הרבה אנשים רוצים לדרג טוב יותר במדינה ספציפית ואחת השיטות המומלצות לעשות זאת היא לרשום שם דומיין ספציפי למדינה. גוגל תעניק לו דחיפה בדירוג על פני אתרים אחרים שאינם מכוונים במפורש לארץ ספציפית.
גארי המשיך את תשובתו בכך שהסביר את העלאת הדירוג של ccTLD על פני דומיין גנרי ברמה העליונה (gTLD), כמו .com, .net וכן הלאה.
זה ההסבר של גארי: "זה לא אומר שדומיין com לא יכול לעשות טוב, הוא כן יכול, אבל בדרך כלל ל-.kr יש קצת יותר תועלת, אם כי לא יותר מדי. "
מיקוד לארץ מול שפת מיקוד
לבסוף, גארי הזכיר שלמיקוד לשפה של משתמש יש השפעה רבה יותר מאשר שם הדומיין.
הוא המשיך בתשובתו: "אם השפה של אתר תואמת לשפת השאילתה של המשתמש, כנראה שיש לזה השפעה רבה יותר מאשר שם הדומיין עצמו."
היתרון במיקוד לשפה הוא שהאתר מסוגל ללא קשר למדינה שממנה המשתמש מחפש, בעוד שקוד המדינה שם הדומיין ברמה העליונה ממקד למדינה.
משהו שגארי לא הזכיר הוא ששימוש ב-ccTLD יכול לעורר אמון של משתמשים מצד המחפשים שהמדינה שלהם מתאימה למדינה שאליה שם הדומיין ממקד ובשל כך המחפשים בגוגל עשויים להיות נוטים יותר ללחוץ על תוצאת חיפוש המשתמשת במיקוד הגיאוגרפי. ccTLD.
אם משתמש נמצא בקוריאה הוא עשוי להרגיש שדומיין .kr מיועד במיוחד עבורו. אם המחפש נמצא באוסטרליה הוא עשוי להרגיש נוטה יותר ללחוץ על שם דומיין au.
האזינו לתשובת הפודקאסט מסימן הדקה 3:35: