ב-1 בנובמבר 2024, OpenAI השיקה את מנוע החיפוש החדש שלה, ChatGPT Search, המשלב את יכולות הבינה המלאכותית של ChatGPT עם גישה למידע עדכני מהאינטרנט.
מנוע החיפוש החדש מאפשר למשתמשים לקבל תשובות בזמן אמת לשאלותיהם, כולל מידע על חדשות, תוצאות ספורט, מזג אוויר ומחירי מניות.
התשובות כוללות קישורים למקורות המידע, מה שמאפשר למשתמשים להעמיק בנושאים המעניינים אותם.
עדכון זה מהווה חלק מהמאמץ הרחב של OpenAI להיכנס לתחום החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית.
שירות החיפוש של ChatGPT מציע חוויית משתמש שונה מזו של גוגל, עם ממשק נקי יותר, פחות עומס ויזואלי, וללא פרסומות. למרות שמספר המשתמשים בשירות עדיין קטן, דווח כי SearchGPT כבר מפנה יותר תנועה לאתרים מאשר מנועי חיפוש מבוססי AI אחרים כמו Perplexity ו-Claude.
כדי להשתמש בשירות החיפוש, היכנסו ל-ChatGPT, לחצו על אייקון החיפוש באינטרנט, והזינו את השאילתה שלכם. כך נראה אייקון החיפוש של ChatGPT:
קטגוריות. שירות החיפוש של ChatGPT כולל מידע עדכני ועיצובים ויזואליים ייחודיים בקטגוריות הבאות:
- מזג אוויר
- מניות
- ספורט
- חדשות
- מפות
מקורות. שירות החיפוש של ChatGPT מציג את מקורות המידע שלו באמצעות ציטוטים פנימיים וכפתור מקורות מתחת לתגובות לשאילתות. לחיצה על הכפתור פותחת סרגל צד עם קישורים, הנקרא "ציטוטים".
זמינות
כדי להשתמש בפונקציית החיפוש ב-ChatGPT, עליכם להיות מנויי ChatGPT Plus או Team, או להיכנס לרשימת ההמתנה של SearchGPT.
הפונקציה תהיה זמינה למשתמשים חינמיים של ChatGPT "בחודשים הקרובים." ניתן לגשת לחיפוש דרך chatgpt.com ובאמצעות האפליקציות לנייד ולמחשב.
כיצד זה עובד
לפי OpenAI:
"המודל של החיפוש הוא גרסה מותאמת של GPT-4o, שעברה הכשרה נוספת באמצעות טכניקות חדשניות ליצירת נתונים סינתטיים, כולל הפקת תוצאות מ-OpenAI o1-preview. חיפוש ChatGPT משתמש בספקי חיפוש מצד שלישי, וכן בתוכן המסופק ישירות על ידי השותפים שלנו, כדי לספק למשתמשים את המידע אותו הם מחפשים."
איך זה משפיע על קידום האתר שלכם?
ההשקעה של OpenAI בפיתוח מנוע חיפוש חדשני משפיעה על עולם קידום האתרים, וזו סיבה חשובה לבחור בחברה עם הבנה מעמיקה בתחום ה-AI, כמו פאי דיגיטל.
השינויים במנועי החיפוש העתידיים צפויים לשנות את אופן הדירוג והאופטימיזציה, כך שיותר דגש יינתן על הבנה והקשר של התוכן, ולא רק על מילות מפתח.
פאי דיגיטל מבינה את השינויים הצפויים ומבצעת התאמות מתקדמות המיועדות למנועי חיפוש מבוססי AI, מה שמבטיח שלקוחותינו יישארו בחזית החיפושים ויהיו צעד אחד לפני המתחרים.
פאי דיגיטל צעד לפני המתחרים..
פאי דיגיטל מבצעת התאמה מתקדמת לאתרים שהיא מקדמת, כך שיתאימו לא רק למנועי החיפוש הקיימים, אלא גם לאלה העתידיים, כמו ChatGPT Search של OpenAI.
התאמות אלה כוללות אופטימיזציה לתוכן דינמי, שימוש בטכניקות מבוססות בינה מלאכותית ויצירת חוויית משתמש עשירה.
המטרה היא להבטיח שהאתרים יבלטו בתוצאות החיפוש ויעמדו בסטנדרטים של מנועי החיפוש המתקדמים, מה שמאפשר למותגים להישאר בחזית החיפושים ולהגיע לקהלים חדשים גם בפלטפורמות החדשות.
איך זה משפיע על גוגל?
השקת מנוע החיפוש ChatGPT Search על ידי OpenAI מהווה אתגר ישיר לדומיננטיות של גוגל בתחום החיפוש המקוון. מנוע החיפוש החדש מציע למשתמשים מידע בזמן אמת, כולל תוצאות ספורט, מחירי מניות וחדשות, תוך שילוב קישורים למקורות המידע. תכונות אלו עשויות למשוך משתמשים המחפשים חוויית חיפוש אינטראקטיבית ומותאמת אישית יותר.
מחקר שנערך על ידי Evercore בקרב 1,300 נשאלים בארה"ב מצא כי 8% מהם משתמשים ב-ChatGPT כמנוע החיפוש הראשי שלהם, עלייה מ-1% ביוני. במקביל, נתח השוק של גוגל ירד מ-80% ל-74%. עם זאת, הירידה בנתח השוק של גוגל פחות משמעותית בתחומים רווחיים כמו קניות ונסיעות. בנוסף, העלייה הכללית בפעילות החיפוש מעידה על כך שהחידושים של גוגל בתחום הבינה המלאכותית משפרים את חוויית המשתמש.
BARRON'S
בעקבות ההכרזה על ChatGPT Search, מניית אלפבית, החברה האם של גוגל, ירדה ב-1%. עם זאת, גוגל ממשיכה לשפר את יכולות החיפוש שלה באמצעות שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות, כמו מודל ה-Gemini, המציע סיכומים מבוססי AI בתוצאות החיפוש.
FINANCIAL TIMES
לסיכום, למרות ש-ChatGPT Search מציב תחרות משמעותית לגוגל, החברה ממשיכה לחדש ולהתאים את שירותיה לצרכי המשתמשים, מה שעשוי למזער את ההשפעה על נתח השוק שלה בטווח הארוך.